مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد:

دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش‌های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی

تبریز(پانا) - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلن خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش‌های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سیّدرضا رهنمای توحیدی افزود: این شرکت از سال 93 به عنوان قطب پژوهشی "طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی" ، در سطح شرکت ملّی گاز ایران فعالیت نموده و تاکنون دستاوردهای متعددی در این خصوص داشته است.

وی با اشاره به اهداف پژوهشی شرکت در تولید تجهیزات گاز، اظهار داشت: حمایت از تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان، کسب دانش فنی و بومی سازی تجهیزات وارداتی، ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات جدید متناسب با نیازهای بومی صنعت گاز کشور و تغییر در طراحی تجهیزات موجود برای بهینه سازی عملکرد و... از مهم ترین اهداف شرکت به عنوان قطب پژوهشی می باشد.

توحیدی تصریح کرد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی همگام با تکنولوژی روز دنیا، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده که از طریق پروژه پژوهشی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند محقق شده است.

وی با اشاره به مزیت های اختراع مذکور در صنعت گاز کشور اذعان کرد: با توجه به استفاده گسترده از لوله های پلی اتیلنی در پروژه های گازرسانی به دلیل استحکام بالا و سهولت، بکارگیری روشی برای ارزیابی کیفیت سرجوش های الکتروفیوژن لوله ها ضروری بوده که با ساخت این دستگاه و توسعه و تکمیل آن، امکان تست تمامی سرجوش ها در حین اجرای پروژه های گازرسانی از طریق غیر مخرب فراهم شده است.

لازم به ذکر است: دستگاه مذکور با طبقه بندی بین المللی G1S 87/13; G01N 04/29 ثبت اختراع گردیده و این شرکت با تعریف پروژه جدید در حال توسعه، تکمیل و بهبود عملکرد نمونه اولیه (Proto Type) دستگاه و ایجاد قابلیت های جدید در آن برای تبدیل به یک نمونه صنعتی با قابلیت بکارگیری عملیاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار