در «آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲ مدرسه» با خیّر خراسانی؛

حاجی میرزایی: «مدرسه سازی»، مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در «آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث  142 مدرسه» با خیّر مدرسه ساز خراسانی، با اشاره به امر مدرسه سازی، گفت کاری با این عظمت(مدرسه سازی) مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی، برای پیشبرد این هدف است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: «مدرسه سازی»، مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، محسن حاجی میرزایی در «آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث 142 باب مدرسه» با عبدالرضا وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز خراسانی، که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به موضوع «راستگویی» و «امانتداری»، به عنوان دو شاخص مسلمانی، اظهار کرد: با وجود اهمیت انجام فرایض دینی، بر دو مقوله؛ راستگویی و امانتداری به عنوان شاخص های دینداری تأکید فراوانی شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آن چه با حقیقت وجودی انسان مرتبط می شود؛ رفتارهایی است که منعکس کننده و ترجمان شخصیت است؛ معتقدم کسانی که توفیق مدرسه سازی پیدا می کنند، لطفی از سوی خداوند است که شامل آن ها شده است و این موضوع از ظرفیت وجودی خیّرین، حکایت دارد؛ زیرا هیچ پدیده ای بر اثر اتفاق رخ نمی دهد.

وی با اشاره به امر مدرسه سازی ادامه داد: کاری با این عظمت(مدرسه سازی) مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی برای پیشبرد این هدف است. لذا خوشبختانه امروز ما این اراده را در آقای وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز، مشاهده می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حقیقت نیکی و انفاق از آن چیزی است که انسان دوست دارد، بنابراین این حجم گستره از یاری و کمک به دیگران، مستلزم داشتن روحی بلند است که در این خیر مدرسه ساز، وجود دارد.

وی ارزش و اهمیت ساختمان ها را به نوع کاربری آن ها دانست و افزود: «مدرسه» به اعتباری که انسان پرورش می دهد، از هر ساختمان دیگری ارزشمند تر است و اینک خیّرین از بین همه کارهای خیر، توفیق «مدرسه سازی» پیدا می کنند، انتخاب هوشمندانه است.

عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: هر دولتی، برای توسعه و افزایش دارایی های جامعه اش، تلاش می کند بخشی از دارایی ها در زیر زمین قرار دارند و از طریق استخراج و منابع تحت ارضی، حاصل می شوند اما با اطمینان می گویم هیچ دارایی، عظیم تر و کارساز تر از کاوش در اذهان انسان ها و پرورش افراد، نیست، معتقدم میزان تعهد دولت ها به پیشرفت، بیش از هر چیز دیگری به وسیله «شاخص توجه به آموزش و پرورش» و «توجه به مدرسه» اندازه گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: هرکسی بتواند انسان های بیشتری را تجهیز کند و به افراد بیشتری مجال بالیدن بدهد، توفیقات پایدارتری را موجب خواهد شد. قطعاً هر تلاشی، ارزش افزوده ای دارد، اما هیچ ارزش افزوده ای فراتر از تحوّلی که بر اساس نظام یادگیری در انسان رخ می دهد، نیست؛ بنابراین هنگامی به مدرسه سازی فکر می کنیم، به یک کار بسیار با عظمت و ارزشمند می اندیشیم.

حاجی میرزایی با تقدیر از تلاش های این خیر مدرسه ساز، خطاب به وی گفت: با تلاش هایی که انجام دادید چهره شهرستان نیشابور را تغییر دادید و این توفیق بزرگی است و امیدواریم آموزش و پرورش، از این اندیشه نیک شما بهره مند شود.

شایان ذکر است؛ مشارکت در احداث ۱۴۲باب مدرسه با ۶۷۶کلاس درس در استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، واقع در مناطق زبرخان، فیروزه، میان جلگه و سر ولایت، موضوع انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و عبدالرضا وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز بود که در پایان جلسه به امضای وزیر آمورش و پرورش و این خیّر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار