حاجی میرزایی: دانش‌آموزان را از مهرماه به مدرسه می‌آوریم

در ۳۰ هزار پایگاه، فرصت یادگیری را تقویت می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تلاش می‌شود تا برای مهرماه 1400 دانش‌آموزان به صورت حضوری به مدرسه بروند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: دانش‌آموزان را از مهرماه به مدرسه می‌آوریم

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار کرد: کشورها اهدافی دارند و در جستجوی اهداف و تلاش برای تحقق آن فعالیت می‌کنند لذا برخی احساس کامیابی دارند و برخی احساس ناکامی.

وی با بیان اهمیت رمزگشایی ازاینکه رمز کامیابی و ناکامی چیست افزود: باید دریابیم نقطه عزیمت برای تحول در یک جامعه کجاست یکی از دلایل اینکه برخی اهداف محقق نمی‌شوند به تشخیص نادرست در نقطه عزیمت برمی‌گردد‌.

حاجی میرزایی ادامه داد: امروزه این باور، به عنوان یک باور عمومی در سطح اندیشمندان جهانی آشکار است که تحولات اجتماعی مرهون تحول در نهادهاست و تحول نهادها به تحول در نظام یادگیری مرتبط است لذا نظام یادگیری یعنی انسان، نقطه عزیمت تحولات است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همه دستاوردها در پرتوی یک انسان متفاوت و توانمند معنا پیدا می‌کند اما سهم ما از استعدادها چیست؟ تعهد یک جامعه به پیشرفت و تعالی به میزان تعهد آن جامعه به توجه به پرورش انسان‌ها بستگی دارد.

وی اشاره کرد: در پرتوی یادگیری، تمایزها آشکار می‌شود، یادگیری فراگیرترین رفتار انسان‌ها در زندگی است‌. کیفیت یادگیری کیفیت زندگی را تشکیل می‌دهد و در زمان رویدادهای زندگی، عنصر مشترک یادگیری است.

حاجی میرزایی با تصریح اینکه همه هستی، نقطه یادگیری است عنوان کرد: پیامبران برای ما معلم هستند و کتب آسمانی برای تعلیم و تربیت انسان آمده اند. دانستن به ما آزادی و قدرت انتخاب می‌دهد، در میدان ابهام نمی‌توان تاخت و با سرعت حرکت کرد‌. ما باید از مسیر آگاهی پرورش پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پرثمرترین دوره یادگیری، دوره دانش‌آموزی است زیرا ثبات و قدرت یادگیری در این دوران است. دوره تحصیل و دوره فراغت از تحصیل دوران مهمی هستند که دومی از اولی مهم تر است زیرا داوطلبانه و باانگیزه همراه است‌.

وی خبر داد امسال با سازماندهی اوقات فراغت به این نیاز اساسی پاسخ می‌دهیم، شعار هر دانش‌آموز یک مهارت کمک موثری به تحقق اهداف تربیتی می‌کند. ساحت‌های تربیتی در اوقات فراغت محقق می‌شود ما مصمم هستیم در ۳۰ هزار پایگاه فرصت یادگیری را تقویت کنیم.

حاجی میرزایی افزود: شاد به عنوان محصول دوران کرونا مجالی فراهم کرده است تا ده‌ها هزار کانال و گروه با موضوع تعاملات فکری باهم درارتباط باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما سال تحصیلی سختی را پشت سرگذاشتیم و باید به یک سال تحصیلی کاملا متفاوت وارد شویم چراکه دانش‌آموزان را بعد از ماه‌ها دوری از مدرسه، دوباره مهرماه به مدرسه می‌آوریم لذا یکی از کارکردهای اوقات فراغت سازگار کردن دانش‌آموزان با اقتضائات جدید خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار