قیمت نفت بازهم افزایش یافت

تهران (پانا) - قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای رشد عرضه و احتیاط اوپک پلاس در تسهیل محدودیت عرضه، برای سومین روز متوالی افزایش یافت و در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۹۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت بازهم افزایش یافت

به گزارش ایسنا از رویترز، بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید و در مسیر ثبت ۲.۹ درصد رشد هفتگی حرکت کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۴ درصد رشد نشان می دهد.

هر دو شاخص روز پنج شنبه در بالاترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۸ بسته شدند.

راویندا رائو، نایب رییس بخش کالاهای شرکت کوتاک سکیوریتیز گفت: انتظارات برای محدودیت عرضه در بازار جهانی عامل اصلی حمایت کننده از رشد قیمتهای نفت بوده است زیرا تقاضا بهبود پیدا کرده اما محدودیت عرضه اوپک پلاس ادامه پیدا کرده و سطح ذخایر نفت آمریکا پایین آمده است.

عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرد، تصویب لایحه زیرساخت آمریکا بود که خوش بینی به دورنمای تقاضا برای انرژی را تقویت کرد.

همه چشمها به نشست اول ژوییه اوپک و متحدانش دوخته شده است که قرار است طی آن درباره تسهیل بیشتر محدودیت عرضه بحث شود. در بخش عرضه، عوامل مهمی که اوپک پلاس در نظر خواهد گرفت، رشد قوی تقاضا در آمریکا، اروپا و چین است که با توزیع واکسن کووید ۱۹ و بازگشایی اقتصادها تقویت شده و رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در مناطق دیگر را جبران کرده است.

مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس گفت: تصور می کنم اوپک پلاس محتاطانه افزایش تولید از اوت به بعد را تنظیم خواهد کرد تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد باشد بدون این که باعث نوسان قیمتها شود. بازار روی افزایش تولید در اوت از قبل حساب کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ پیش بینی کرده اند که اوپک پلاس تولیدش را در اوت ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد و به ۲.۱ میلیون بشکه در روز تولیدی که در فاصله ماه مه تا ژوییه احیا کرد اضافه می کند.

در این بین چشم انداز رفع تحریمهای آمریکا علیه ایران و بازگشت نفت ایران به بازار در آینده نزدیک ضعیف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار