قیمت جدید شیرخام هنوز به کارخانه‌ها ابلاغ نشده است

تهرات( پانا) - عضو انجمن فرآورده‌های لبنی ایران با بیان اینکه هنوز قیمت جدید شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار برای خرید به کارخانجات ابلاغ نشده است، گفت کارخانجات بدون ابلاغ دولت امکان خرید شیرخام را ندارند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
قیمت جدید شیرخام هنوز به کارخانه‌ها ابلاغ نشده است

به گزارش ایرنا، میرحسین صفری، درباره افزایش قیمت شیرخام افزود: انجمن تولیدکنندگان شیرخام روز گذشته و قبل از ابلاغ دولت و بدون هیچ مجوزی اقدام به اعلام نرخ جدید شیرخام کرده که همین امر تنشی را در بین دامداران و کارخانجات به وجود آورده است.

عضو انجمن فرآورده های لبنی ایران با بیان اینکه هرگونه تغییر نرخ در شیرخام و فرآورده های لبنی باید منوط به مصوبه دولت باشد، اظهارکذد دامداران اما به دنبال خرید شیرخام توسط کارخانجات با نرخ ۶هزار و ۴۰۰ تومان هستند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ شیرخام منجر به افزایش قیمت فرآورده های لبنی و در نهایت کاهش مصرف مجدد می شود، گفت: چنین موضوعی منجر به عدم دریافت شیرخام می شود یعنی اگر کارخانجات نتوانند فرآورده های لبنی خود را در داخل و خارج از کشور به فروش برسانند، امکان خرید شیرخام کاهش می یابد که این امر نه تنها به نفع صنایع لبنی و مصرف کنندگان نیست بلکه به نفع دامداران نیز نخواهد بود.

صفری تصریح کرد: شیرخام و فرآورده های لبنی دارای تاریخ مصرف است و امکان نگهداری در انبار و سردخانه ها نیست؛ بنابراین هر آنچه شیرخام در کشور تولید می شود باید فرآوری و کالای نهایی به مصرف داخلی و در نهایت صادرات برسد.

وی با بیان اینکه صنایع لبنی افزایش قیمتی در محصولات لبنیات نداشته اند، افزود: دامداران باید صبر کنند تا قیمت مصوب شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شود.

عضو انجمن فرآورده های لبنی ایران اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم شیرخام چهار هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و ابلاغ شد اما در واقع کارخانجات هر کیلوگرم شیرخام را تا به امروز حدود پنج هزارتومان خریداری می کردند.

صفری با اشاره به رشد سالانه نرخ تورم، افزایش دستمزد کارگری، انرژی، حمل و نقل، بسته بندی و مواد اولیه تولید تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد انجمن دامداران برای نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی هر کیلوگرم شیرخام و افزایش دیگر هزینه های تولید از جمله بسته بندی، صنایع لبنی نمی توانند افزایش قیمتی کمتر از ۵۵ تا ۶۰ درصد داشته باشند زیرا حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد مواد اولیه صنایع لبنی را شیرخام تشکیل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار