سلطانی‌فر : ایران توانایی موفقیت در المپیک توکیو را دارد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که کاروان ایران بتواند در توکیو تاریخ‌سازی کند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سلطانی‌فر : ایران توانایی موفقیت در المپیک توکیو را دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش با اشاره به عملکرد ورزش کشور در بعد از پیروزی انقلاب و مقایسه آن با افتخارات قبل از انقلاب اظهار داشت: تا الان در ۱۶ دوره المپیک شرکت کردیم که هشت دوره قبل از انقلاب بوده و هشت دوره بعد از انقلاب شرکت کردیم که ماحصل عملکرد کاروان ورزشی ایران در این ادوار ۱۹ مدال طلا بوده که ۱۵ مدال طلا بعد از انقلاب به دست آمده است.

وی افزود: باید از عملکرد بخش ورزش در بعد از انقلاب دفاع کنیم چون وقتی مقایسه می‌کنیم این تفاوت را حس می‌کنیم. در دو دوره اخیر المپیک توانستیم درخشان‌ترین نتایج را در بین ادوار گذشته را کسب کنیم. این نتایج تلاش دولت یازدهم و دوازدهم و دولت‌های قبل است.

سلطانی‌فر ادامه داد: در ورزش جایگاه ایران بین ۱۸ تا ۲۲ جهان است و در آسیا نیز در چند سال اخیر بین پنج تا شش کشور برتر بودیم. این نشان میدهد که همه مجموعه ورزش تلاش کردند.

او تصریح کرد : باور ما این است که ظرفیت بیشتری برای کسب موفقیت‌ها داریم. تاثیر این موفقیت‌ها و درخشش‌ها نیز در بین مردم جامعه می‌بینیم و نمونه بارز آن نتیجه‌ای بود که تیم ملی فوتبال گرفت و با وجود همه ناعدالتی‌ها در بحرین به عنوان تیم اول صعود کردیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در آستانه المپیک توکیو هستیم و حتما میتوانیم با کسب بیشترین سهمیه که تا الان ۶۵ عدد است و یک رکورد محسوب می شود موفق شویم. المپیک جایگاه نخبه ترین ورزشکاران جهان است و قطعا بهترین های دنیا فقط میتوانند حضور داشته باشند. با تلاش همه خانواده ورزش اعم از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها توانستیم در این دوره این رکوردشکنی را انجام دهیم.

وی گفت: ورزشکاران پارالمپیکی نیز در هر دوره نسبت به دوره قبل توانستند نتایج بهتری کسب کنند و یقین داریم که در پارالمپیک توکیو نیز می توانیم موفقیت ها را تکرار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار