رشد ۳۰ برابری اعتبارات جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان داوطلبان هلال‌احمر با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ برابر رشد داشته، بر ضرورت تدوین آیین‌نامه به منظور استفاده از این اعتبارات برای تامین هزینه‌های دارو کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳۰ برابری اعتبارات جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، کریم همتی در جلسه شورای معاونین این جمعیت با اشاره به اجرای طرح حامیان سلامت از سوی هلال‌احمر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: نزدیک به ۶۷ هزار صندوق رای ریاست جمهوری و حدود ۷۵ هزار صندوق رای شوراها در کشور مستقر بود که بیش از ۱۱ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر در این انتخابات در قالب طرح حامیان سلامت با دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و حدود ۱۸۰۰ نفر از پرسنل جمعیت در موضوع اجرای انتخابات مشارکت داشتند که این حضور چشمگیر بود اما در همه ارکان جمعیت حفظ بی‌طرفی در انتخابات رعایت شد و هیچگونه خللی در امور جاری جمعیت به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان داوطلبان هلال‌احمر با حمایت نمایندگان مجلس نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ برابر رشد داشته، بر ضرورت تدوین آیین‌نامه به منظور استفاده از این اعتبارات برای تامین هزینه‌های دارو کشور تاکید کرد.

فعالیت ۱۳ صندوق رای کرونایی در کنار وزارت بهداشت

وی همچنین از فعالیت ۱۳ صندوق اخذ رای از بیماران کرونایی هلال‌احمر در کنار وزارت بهداشت خبر داد و افزود: هلال‌احمر برای جمع‌آوری صندوق‌های رای در مناطق صعب‌العبور با استفاده از بالگردهای امدادی نیز اعلام آمادگی کرده بود که خوشبختانه استفاده از بالگردها نیاز نشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون افراد به آرامش طبی و روانی جامعه کمک می‌کند که هلال‌احمر در بحث واردات واکسن به عنوان یکی از عوامل اصلی فعال بوده و به رغم تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی و بانکی کشور تاکنون در این زمینه به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده است.

تاکید بر لزوم جذب اعتبارات تملک دارایی‌های جمعیت تا ۱۵ تیرماه

همتی بر اهمیت توجه ارکان جمعیت به موضوع اعتبارات تملک دارایی‌های جمعیت نیز تاکید کرد و گفت: زیرمجموعه‌های جمعیت تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا اعتبارات لازم را جذب کنند تا در انجام برخی امور از جمله تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با همراهی و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار بیش از ۳۰ برابری نسبت به سال گذشته دریافت کرده که در این زمینه لازم است دوستان حوزه داوطلبان و درمان جمعیت آیین‌نامه‌ای تدوین کنند تا برای تامین هزینه‌های درمان و داروی محرومان کشور که اتفاقا کم هم نیستند استفاده شود. بسیاری از افراد نیازمند قادر به تامین هزینه‌های درمانی خود حتی در مراکز دولتی نیستند و اعتبارات سازمان داوطلبان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

همتی تاکید کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت داروخانه‌ها، مراکز درمانی و ... هلال‌احمر برای کمک به نیازمندان با استفاده از این اعتبارات هستیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: در آستانه یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال‌احمر هستیم و انتظار این است که مجموعه جمعیت در برگزاری مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس جمعیت با اداره کل روابط عمومی همکاری لازم را داشته باشند تا خدمات و عملکرد جمعیتی که همواره و از ۱۰۰ سال پیش در بیماری‌های واگیردار، قحطی‌ها و جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، کرونا و ... در کنار مردم بوده، با تمرکز بر بحث‌ مستندسازی، بیشتر در جامعه منعکس و معرفی شود.

صرفه‌جویی ماهانه ۲ میلیارد تومانی در هزینه‌های جمعیت

همتی همچنین با تقدیر از حوزه مالی جمعیت اظهار داشت: پرداخت‌های جمعیت به شکل متمرکز و با نظارت ستاد انجام شده و با این اقدام، ماهانه ۲ میلیارد تومان در هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر صرفه‌جویی شده است.

وی تاکید کرد: امروز تمرکز مسئولان هلال‌احمر باید بر ارائه خدمات شایسته به مردم باشد و بدون توجه به تغییرات در دولت، مردم همواره از مواهب و خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه با اشاره به سالروز زلزله رودبار و منجیل و میزان خسارات جانی و مالی که این زلزله به کشور تحمیل کرد بر لزوم آمادگی همیشگی و ۱۰۰ درصدی جمعیت تاکید کرد.

در این جلسه رئیس جمعیت از ۲ سامانه اتوماسیون اداری و سامانه اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار