سمیه مهتدی تاکید کرد

تشکیل کمیته مشاوره و آموزش برای معرفی قالب‌های محتوایی جشنواره رشد

تهران (پانا) - مدیر گروه آموزش و مشاوره دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد، گفت همکاران فرهنگی در زمینه استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌های مختلف و اجرای بعد فنی تولید محتوا بسیار توانمند هستند اما در زمینه به‌کارگیری اصول علمی و پداگوژی نیاز به آموزش‌های بیشتری دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته مشاوره و آموزش برای معرفی قالب‌های محتوایی جشنواره رشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سمیه مهتدی درباره فعالیت کمیته آموزش و مشاوره جشنواره، اظهار کرد: باید بگویم این کمیته با هدف معرفی بهتر قالب‌های محتوایی مورد قبول جشنواره، آشنایی معلمان و همکاران فرهنگی با اصول اولیه و مبانی نظری تولید محتواهای الکترونیکی و به‌طور کلی بهبود سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره اقدام به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه سه دسته فعالیت در کمیته طراحی و در حال اجرا است، افزود: نخست، طراحی و تولید موشن‌گرافی‌های «یک دقیقه با تولید محتوا» که در هر موشن در یک دقیقه یکی از قالب‌های مورد تایید جشنواره معرفی شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. از آن جمله می‌توان به یک دقیقه با تولید محتوا ـ محتوای الکترونیکی آموزشی، یک دقیقه با تولید محتوا ـ اینفوگرافیک، یک دقیقه با تولید محتوا ـ موشن گرافیک، یک دقیقه با تولید محتوا ـ پادکست و یک دقیقه با تولید محتوا ـ بازی‌های آموزشی اشاره کرد.

مهتدی ادامه داد: دوم، طراحی و آماده‌سازی کلیپ‌های ویدئویی 3 تا 4 دقیقه با عنوان "بیشتر بدانیم" با کمک اساتید رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان این حوزه است. در این ویدئوها نیز سعی شده مواردی که نیاز است همکاران فرهنگی در تولید محتواهای خود مورد توجه قرار دهند؛ ارائه شود. در حال حاضر تعدادی از این کلیپ‌ها آماده و منتشر شده و تعدادی نیز در حال ضبط و آماده‌سازی است. سوم، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌ها، کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی با موضوعات مورد نیاز همکاران علاقه‌مند به تولید محتوا است. در این مورد در حال بررسی نیازها و برنامه‌ریزی و هماهنگی با اساتید هستیم و بنا داریم در طی مدت جشنواره دو یا سه کارگاه مجازی برای همکاران برگزار کنیم.

مدیر گروه آموزش و مشاوره دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد یادآور شد: موضوعات کلیپ‌های ویدئویی و کارگاه‌ها و وبینارها (مورد دوم و سوم) براساس بررسی محتواهایی که در طی سال‌ها توسط همکاران برای جشنواره‌های مختلف طراحی، تولید و ارسال شده است و اشکالات آموزشی که در این محتواها وجود دارد و باعث می‌شود کار از نظر آموزشی کیفیت خوبی نداشته باشد، انتخاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: به‌دلیل نیاز به آموزش‌های بیشتر در زمینه به‌کارگیری اصول علمی و پداگوژی؛ در مبحث فنی تولیدات و نحوه ساخت یک محتوا ورود پیدا نکرده‌ایم و این برنامه را نداریم؛ مگر آنکه استان یا مجموعه خاصی علاقه‌مند به برگزاری کارگاه‌هایی در این زمینه باشد که با هماهنگی مدیران استانی قابل اجرا است.

مهتدی گفت: امیدواریم در راستای کیفیت بخشی به تولیدات همکاران، بهبود اثربخشی آموزشی این تولیدات و جلوگیری از هدر رفت زمان و انرژی که صرف ساخت محتواهای الکترونیکی می‌شود بتوانیم گام مؤثری برداریم و امسال در جشنواره شاهد دریافت محتواهای در همه ابعاد قوی و غنی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار