معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه:

سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می‌شود

تهران (پانا) -معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نسبت به هر گونه سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می‌شود

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های ایران را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان سانحه، ابعاد حقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد.

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده‌های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

بهاروند با تصریح و تاکید بر توصیه‌های ایران در گزارش نهایی درخصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه‌های کاری برای اجرایی کردن این توصیه‌ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه‌ای برای ارتقای ایمنی هوانوردی بین‌المللی استقبال کرد.

وی در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

در ادامه، رئیس شورای ایکائو و هیات‌های شرکت‌کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار