بزرگترین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

تهران (پانا) - سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود چهارمین مرحله از واکسن کرونا به کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

محمد حسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ورود چهارمین مرحله از واکسن کرونا به ایران، گفت: در این مرحله دو میلیون دز واکسن جهت توزیع تحویل مقامات وزارت بهداشت می‌شود. تاکنون جمعیت هلال احمر در سه مرحله، به ترتیب ۴۰۰ هزار دوز، یک میلیون دوز و در مرحله سوم هم یک میلیون دز دیگر واکسن خریداری و به ایران منتقل کرده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در این مرحله دو میلیون دز واکسن خریداری کرده و به ایران منتقل می‌کند و امیدوار است که با همکاری شرکای بین المللی بتواند تا هنگامی که نیاز به واکسن وجود دارد از این ظرفیت خود در جهت خدمت‌رسانی به ملت بزرگ ایران استفاده کند.

قوسیان مقدم درباره میزان محموله واکسن کرونای وارد شده توسط این مجموعه در صبح امروز، گفت: آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر ۲ میلیون دُز است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دُز آن به دستمان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه علت تفاوت در میزان خرید محموله و آنچه‌ که صبح امروز به کشور رسیده است تنها محدودیت میزان حمل بار در پرواز است، اظهار کرد: وزارت بهداشت نیز تاکنون محموله‌های ۱۰۰ هزار دُزی واکسن وارد کرده است و ما یک میلیون دُز واکسن وارد کردیم، یعنی ۱۰ برابر محموله‌ای که هربار وارد می‌کنند. بنابراین به دلیل محدودیت حمل بار، پرواز صبح امروز یک میلیون دُز واکسن به کشور رساند و مابقی محموله هم در گمرک تحویل ما آماده است تا با پروازی دیگر به کشور برسد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: ما درگیر ادامه خریدها هستیم و فعلا نمی‌توانیم جزئیات بیشتری از نوع خرید، کشوری که خریداری کردیم و... ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار