قاضی زاده هاشمی:‌ با امضاهای طلایی که توزیع رانت می کند مقابله می کنیم

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با امضاهای طلایی که توزیع رانت می کند مقابله می کنیم، گفت با اصلاح فرایند ها، مشخص شدن متولیان و وجود داشبورد یا پنجره واحدی برای ارایه خدمات و مستقر شدن دولت الکترونیک می توان به این هدف دست یافت.

کد مطلب: ۱۱۹۳۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قاضی زاده هاشمی:‌ با امضاهای طلایی که توزیع رانت می کند مقابله می کنیم

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای در جهت مانع زدایی از مجوز های دست و پاگیر بر سر راه کارآفرینان دارید، افزود: متاسفانه در اقتصاد ما تعداد زیادی رانت توزیع می شود؛ به این معنا که بخش های مختلف اقتصاد در نظام های مختلف پولی، ارزی، بانکی، مجوزها و تولید و غیره یک بروکراسی چند لایه درست کردیم که امضاهای طلایی سرنوشت ساز هستند و توزیع رانت می کنند.

وی ادامه داد: این مساله خیلی وقت است که در بسیاری ازکشورهایی مانند ترکیه و گرجستان که رشد اقتصادی خیلی سریعی را تجربه کرده اند حل شده است، ‌این کشورها با اصلاح نظام اداری و مبارزه با فساد اداری و بالا بردن سلامت اداری توانسته اند با این موضوع مقابله کنند.

نامزد سیزدهین دوره اتخابات ریاست جمهوری یادآورشد:‌ با اصلاح فرایند ها، مشخص شدن متولیان و وجود داشبورد یا پنجره واحدی برای ارایه خدمات و مستقر شدن دولت الکترونیک می توان به این هدف دست یافت.

قاض زاده هاشمی ادامه داد: همچنین با نظام جامع شفافیت می توان مجموعه امضاها و فرایندها و اتفاقات و زمان بندی های مورد نیاز را در یک سامانه قرار داد که عموم مردم بتوانند بر آن نظارت کنند.

وی یادآور شد:‌ ضمن اینکه مردم بتوانند با تخلفات برخورد کنند و بدانند وقتی تخلفی دیدند و گزارش کردند، توسط نظام اداری با آن تخلف برخورد جدی اتفاق می افتد.

قاض زاده هاشمی درباره مساله حذف مجوزها هم گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، مساله مجوزها تبدیل به مساله اهلیت شده است به این معنا که نباید انحصار ایجاد کنیم و به یک عده شغل بدهیم و به یک عده ندهیم.

وی افزود: دولت باید استانداردهای کاری را مشخص و برای کسی که شایستگی برخورداری از شغلی را دارد و اهلیتش در آن حوزه مشخص است اجازه کار بدهد و اگر از حدود قانونی خارج شد با او برخورد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به همه شهروندان افزود: مردم را دعوت می کنم که پرشر در انتخابات شرکت کنند چرا که بنا به فرموده رهبری با مشارکت پرشور رییس جمهوری قوی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار