طلسم عجیب در فوتبال اروپا؛ میزبان یورو بیش یک قرن باخت نداشته است

روز طلسم‌شکنی در راه است؟

تهران (پانا) – یکی از میزبان‌های یورو 2020 آماری عجیب و منحصر به فرد را به خود اختصاص داده است، آماری که در جهان فوتبال شاید یکی از طولانی‌ترین‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طلسم عجیب در فوتبال اروپا؛ میزبان یورو بیش یک قرن باخت نداشته است

در آغاز هفته دوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا یا همان یورو 2020 امشب تیم ملی فوتبال روسیه که در هفته اول مقابل ایتالیا با شکست سنگین 3 بر صفر زمین را ترک کرده بود، باید در دیداری خانگی برای باقی ماندن در کورس صعود به مصاف فنلاند برود؛ تیمی که در هفته اول با برد خارج از خانه مقابل دانمارک شگفتی‌ساز جام شد و حالا با 3 امتیاز در رده دوم جدول مدعی صعود است.

هر چند شاید تماشای بازی فنلاند و روسیه برای کمتر فوتبال‌دوستی جذاب نباشد، اما باید گفت این بازی دارای رکوردی عجیب و منحصر به فرد در تاریخ فوتبال جهان است.

با نگاهی به تاریخ دیدارهای دو تیم می‌بینیم که اولین تقابل فنلاند و روسیه در سال 1912 بوده است، یعنی 18 سال پیش از اینکه جام جهانی فوتبال راه بیافتد این دو تیم در المپیک 1912 استکهلم به مصاف هم رفته‌اند. این بازی با برتری 2 بر یک فنلاند تمام شد و همین برد آخرین پیروزی فنلاند مقابل روسیه بوده است.

پس از المپیک دو تیم 4 بار دیگر به مصاف هم رفتند که هر 4 بازی با برد روسیه تمام شده است. به عبارت دیگر امشب فنلاند قصد دارد پس از 109 سال روسیه را شکست دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار