بحری‌زاده: تحقق تربیت اسلامی ایرانی نیازمند توجه به تغییر ذائقه نوجوانان است

شیراز (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، بازمهندسی تشکل پیشتازان را یک ضرورت دانست و گفت همسوسازی اهداف و فعالیت‌های تشکل پیشتازان با اسناد بالادستی و توجه به تغییر ذائقه جوانان و نوجوانان در سال‌های اخیر از الزامات نیاز به بازبینی فعالیت‌ها در سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: تحقق تربیت اسلامی ایرانی نیازمند توجه به تغییر ذائقه نوجوانان است

نشست تبیین باز مهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در قطب چهارم کشور امروز با حضور مدیران و روسای سازمان دانش‌آموزی‌ کشور و استان‌های اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به میزبانی فارس در شیراز در حال برگزاری است.

اسماعیل بحری زاده، امروز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مربیان و پیشکسوتان تشکیلات پیشتازان، یاد و خاطره مربیان مجموعه تشکیلات پیشتازان که سال‌ها در این مسیر تلاش کرده‌اند را گرامی‌داشت و افزود: در 22 سال فعالیت سازمان دانش‌آموزی همواره بازوی آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بوده است.

وی با اشاره به سابقه شکل‌گیری سازمان دانش‌آموزی و تشکیلات پیشتازان در سال 78 در خصوص اهمیت بازمهندسی فعالیت‌های تشکل پیشتازان گفت: امروز 22 سال از آن زمان می‌گذرد و ذائقه‌های جوانان و نوجوانان ما در طول زمان تغییر کرده است و نیاز است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان نیز با سلیقه مخاطبان ما تغییر کند.
به گفته بحری‌زاده از سال 78 تاکنون که سازمان فعالیت خود را آغاز کرده، سه سند بالادستی تصویب و به آموزش و پرورش ابلاغ شده است و از آنجایی که رسالت سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزی در ابعاد فردی و اجتماعی و در راستای نظام اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش تعریف شده است سازمان مخاطب این اسناد محسوب می شود.

وی یکی از این اسناد را سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در آذرماه سال 90 رسما به آموزش و پرورش ابلاغ شده است عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یکی دیگر از این اسناد است که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و در آن بیش از 40 بار واژه جوان تکرار شده است و سراسر امیدآفرینی و نگاه به آینده و پیشرفت کشور دارد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: یکی از اهمیت‌های ضرورت بازمهندسی تشکل پیشتازان همسوسازی اهداف و فعالیت‌های تشکل پیشتازان با این اسناد بالادستی است که ضرورت دارد برنامه‌ها به روزرسانی شوند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف سازمان و تشکیلات پیشتازان بازبینی شدند، اظهار کرد: در این بازبینی مجلس دانش‌آموزی کاملا بازمهندسی شده و بناست تا به صورت هرمی به دانش‌آموزان در مدرسه وصل شود و بر همین اساس امسال مجلس دانش‌آموزی استان‌ها و شهرستان‌ها نیز شکل گرفت تا مسائل دانش‌آموزان از مدرسه جمع‌آوری شود و مسائل به صورت بومی و سریعتر در مناطق و استان رفع شود و در صورتی که نیاز به تصمیم‌گیری کلان بود در مجلس دانش‌آموزی کشور مطرح شود.

بحری‌زاده به بازبینی فعالیت‌ها در خبرگزاری پانا اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی این خبرگزاری تربیت دانش‌آموزانی است که در آینده با دغدغه و مسوولیت اجتماعی که دارند خبرنگارانی در حد تراز جمهوری اسلامی شوند.

وی همچنین ادامه داد: بسته تحولی برای اجرایی‌تر شدن این طرح تنظیم شد و در آن برای هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی در نظر گرفتیم و بر اساس آن برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان شکل گرفته است و در این نشست‌های قطبی اهداف و برنامه‌های بازمهندسی شده به مسوولان سازمان دانش‌آموزی استان‌ها و مربیان مجامع و اعضای تشکل پیشتازان ارائه شده است تا امسال شاهد عملیاتی شدن این برنامه‌ها باشیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور و ویژگی‌ها و شرایط خاصی که در این انتخابات نهفته است، گفت: امروز وضعیت منطقه‌ای کشور در شرایطی است که انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بیش از پیش نیازمند وحدت و همدلی در کشور هستیم. هر کدام از ما ممکن است با توجه به موقعیت‌ها و سلایق خود گلایه‌هایی داشته باشیم، اما نمره قبولی ما در این آزمون زمانی محقق می‌شود که فرمان ولی امر مسلمین را تمکین کنیم و در عرصه انتخابات حاضر شویم و وظیفه ما این است که فارغ از هرگونه سلیقه‌ای که داریم پای صندوق‌های رای حضور یابیم و وحدت ملی خود را به نمایش بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار