کدخدایی اظهارات مصلحی را تکذیب کرد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان اظهارات حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم درباره نحوه رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کدخدایی اظهارات مصلحی را تکذیب کرد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در حساب توئیتری خود نوشت، «آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن‌را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا براساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.»

حیدر مصلحی اخیرا در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که: «براساس گزارشات ما از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب‌اللهی‌ها میگذارند این اتفاق بیفتد. جمع‌بندی من این بود با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم. در دو صفحه و در جمع اعضای شورای نگهبان بیان کردم. در انتخابات ۹۲، به شورای نگهبان گفتم به مصلحت نظام است که هاشمی رد صلاحیت شود. فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان هرچقدر در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند. یکی از حقوق‌دانان شورای نگهبان سوالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته‌اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من با شخص کاری ندارم، من می‌گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار