سبد برنامه‌های روز دختر؛

از جشن فدای دخترم تا برگزاری اولین دوره روایت دختران ایران زمین

تهران (پانا) - همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه‌های روز دختر توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
از جشن فدای دخترم تا برگزاری اولین دوره روایت دختران ایران زمین

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، مریم سادات موسوی معاونت سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه های روز دختر را اعلام کرد.

وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امسال نیز همانند سالهای گذشته برنامه هایی با هدف تاکید بر نقش و جایگاه دختران در جامعه و خانواده , تمرکز بر فعالیت های دختر و پدری پیش بینی شده است.

جشن فدای دخترم در بیش از 20 استان کشور

موسوی خاطر نشان کرد: ویژه برنامه جشن های فدای دخترم با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در بیش از 20 استان کشور در بقاع متبرکه و امام زادگان (ع) برگزار می گردد. در این جشن ها ضمن اجرای مراسمات شاد سخنرانی، مداحی و تقدیر از دختران برتر استان ها در دستور کار می باشد همچنین تلاش شده در حاشیه این جشن و مراسمات مجموعه اقدامات شور انگیز برای رأی اولی ها نیز ترتیب داده شود.

مجموعه برنامه های فرهنگی با موضوع پدر و دختران

وی گفت: بدون شک ارتباط بین نسلی و تعامل صمیمانه پدران و دختران امری است که تاثیر ویژه ای در کاهش آسیب های فردی و خانوادگی دارد و از این رو همواره مورد تاکید منابع دینی، علما و متخصصین این امر هم بوده است. یکی از محور های مهم این دوره از جشن های روز دختر تمرکز بر فعالیت های دونفره دختر و پدری بوده است.

موسوی خاطرنشان کرد: از مهمترین آن ها چالش دختر پدری است که در قالب اجرای یک تجربه فانتزی در روز دختر تهیه شده است و تا تاریخ 30خرداد پدران فرصت دارند در این پویش شرکت کنند و از جوایز این پویش بهره مند گردند.تولید مجموعه کارهای رسانه ای با موضوع دختر و پدری و پخش از شبکه های صدا وسیما از دیگر فعالیت های این دوره از جشن های روز دختر بوده است.

تکریم دختران شهدای مدافع حرم با عنوان دختر ماه

معاون سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: تکریم دختران شهدای مدافع حرم با عنوان دختر ماه ویژه برنامه دیگری که از سال گذشته در تشکل به صورت ویژه پیگیری شد و طرح تکریم از دختران شهدای مدافع حرم به خصوص تیپ فاطمیون بوده است. که در قالب گروه های صمیمانه دخترانه در منازل شهدا در این ویژه برنامه برگزار می شود.

برگزاری اولین دوره روایت دختران ایران زمین

وی گفت: بدون تردید مفهوم دختری منحصر به یک دوره خاص نمی شود و در زندگی دختر خانم ها نقش دختری جاری و ساری را دارند. از این سو در راستای هویت بخشی به این تعاملات ارتباطات و خاطرات، روایت دختران ایران زمین با تکیه بر جمع آوری خاطرات و روایات و جستارهای دخترانه صورت گرفت که که مجموع آثار در ایام دهه ی کرامت در صفحات آینده سازان منتشر می گردد و آثار برگزیده نیز در قالب کتاب تولید خواهد شد. علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس ایمیل ravayatdokhtaran@gmail.com ارسال کنند.

برگزاری اولین دوره مسابقات حدیث کرامت ویژه نوجوانان

موسوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه مسابقه حدیث کرامت نیز از مهمترین کارهای ملی فراگیر است که در ایام دهه ی کرامت از طرف آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار می گردد . در سال جاری نیز با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این مسابقات در قالب ویژه ای با هدف معرفی الگو های موفق دختری در سطح رسانه و شبکه های اجتماعی توزیع و اجرا می شود.

جشن های روز دختر ویژه انجمنی ها

معاون سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در راستای تکریم ویژه دختران عضو انجمن اسلامی ویژه برنامه هایی چون اهدای اختصاصی سنگ متبرک حرم حضرت معصومه (س) و مجموعه بسته هدیه به دختران شاخص عضو اتحادیه کلیپ پیام تبریک نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

گفتنی است مجموعه برنامه های روز دختر از 21 خرداد ماه مصادف با شب میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا 1 تیرماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به اطلاع بیشتر می توانند به آدرس ayandehsazan.irو شبکه های اجتماعی به آدرس @ayandehsazaan مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار