به دنبال اقدام آمریکا صورت گرفت؛

واکنش عراقچی به خروج گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان: نیازی به اشک تمساح نیست

نیازی به اشک تمساح نیست وقتی که تلاش‌های آمریکا برای تحمیل رنج و مصیبت به ٨٢ میلیون ایرانی ادامه دارد/ تروریسم اقتصادی، آن هم در بحبوحه بیماری کرونا، جنایت علیه بشریت است

تهران (پانا) - رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در وین، نوشت تروریسم اقتصادی، آن هم در بحبوحه بیماری کرونا،  جنایت علیه بشریت است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عراقچی به خروج گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان: نیازی به اشک تمساح نیست

سیدعباس عراقچی در توئیتی نوشت: «ترامپ رفته است، اما تحریم‌های غیرقانونی و جنایت‌بار او همچنان برقرارند. نیازی به اشک تمساح نیست وقتی که تلاش‌های آمریکا برای تحمیل رنج و مصیبت به ٨٢ میلیون ایرانی ادامه دارد. تروریسم اقتصادی، آن هم در بحبوحه بیماری کرونا، جنایت علیه بشریت است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «سعید احمد محمد الجمال» به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داد. این وزارتخانه همچنین چندین فرد و نهاد در ارتباط با این شخص را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام چند نفر از جمله احمد قلعه‌بانی را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌های وزارت خزانه‌داری این کشور علیه برخی افراد و شرکت‌های ایرانی گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها علیه سه مقام پیشین ایران و دو شرکتی که قبلا در خرید، مالکیت، فروش، حمل و نقل یا بازاریابی محصولات پترو شیمی ایران مشارکت داشته‌اند را لغو کردیم که در نتیجه تغییری محقق شده در وضع کنونی یا رفتار طرف‌های تحت تحریم انجام شد. این اقدامات تعهد ما را نسبت به لغو تحریم‌ها در موقع تغییر وضعیت یا رفتار اشخاص تحت تحریم نشان می‌دهد.

او درباره تحریم فردی به اتهام در ارتباط بودن با سپاه پاسداران ایران هم مدعی شد: امروز، آمریکا سعید احمد محمد الجمال و چند فرد و نهاد دیگر را تحریم کرد که در شبکه ای بین‌المللی که او برای رساندن ده‌ها میلیون دلار پول به حوثی‌ها در همکاری با مقامات ارشد نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران استفاده کرده بود، مشارکت داشته‌اند. کسانی که در شبکه شرکت‌ها و واسطه‌های فروش صوری الجمال بوده‌اند، کالاهایی از جمله نفت ایران را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن می‌فروشند و بخش قابل توجهی از عایدی آن را به حوثی‌های یمن منتقل می‌کنند. ما الجمال را پیرو قانون اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر کمک مادی، پشتیبانی یا ارائه حمایت در زمینه مالی، مصالح یا حمایت فنی یا ارائه کالاها و خدمات به نیروهای قدس سپاه پاسداران یا در حمایت از آن تحریم کردیم.

شب گذشته نیز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این اقدام در توئیتی نوشت: «خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود، خصوصا وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است. بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از شکست حداکثری او دست بکشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار