به همت خیران مدرسه‌ساز صورت گرفت

افتتاح دو مدرسه در الیگودرز

خرم آباد(پانا)- به همت خیرین مدرسه‌ساز ۲ مدرسه با ۱۲ کلاس درس در شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دو مدرسه در الیگودرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان، با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان، نعمتی فرماندار الیگودرز، رضائیان معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان، جعفری مدیرعامل شرکت عمران و توسعه به عنوان خیر مدرسه ساز، ذلقی مدیر آموزش و پرورش الیگودرز و اهالی خونگرم منطقه، دو واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس در شهرستان الیگودرز افتتاح شد.

در این مراسم رضوی ضمن تقدیر از کلیه فعالان عرصه ساخت و توسعه مدارس و بالاخص مدیر شرکت عمران و توسعه الیگودرز بعنوان خیر مدرسه ساز مدرسه ۹ کلاسه شهر الیگودرز و وحید قدوسی خیر مدرسه ساز ۳ کلاسه روستای خمه الیگودرز اظهار کرد: ساخت مدرسه در واقع نخبه پروری است و این امر باعث تسهیل امر آموزش برای این عزیزان می‌شود.

وی با چشمان اشکبار ، به خواندن دلنوشته یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی که در مدرسه خیرساز مشغول تحصیل است پرداخت و افزود: عمق نفوذ و تاثیر کار ساخت مدرسه را باید در فرهنگ جستجو کرد. جایی که با انجام کار عام المنفعه و خداپسندانه توسط خیرین ارجمند مدرسه ساز شاهد بازشدن آن در دلنوشته های کودکانمان هستیم.

در ادامه این مراسم، معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان هم ضمن قدردانی از کلیه خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین گرانقدر مدرسه ساز توجه ویژه ای به رفع کاستی های آموزشی دارند و در راستای ایجاد عدالت آموزشی، دوشادوش دولت و چه بسا بیشتر از آن اهتمام و جدیت از خود نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۷۵ تاکنون خیرین مدرسه ساز تنها در شهرستان الیگودرز ۴۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس ساخته اند که بر اساس قیمتهای روز ، نزدیک به ۱۴۳ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند که این امر خطیر عام المنفعه تنها در یک شهر اتفاق افتاده و اگر مبلغ مذکور را به تمام کشور تعمیم دهیم می توانیم به حجم عظیم کار این عزیزان خیر فقط در بحث مالی، پی ببریم.

معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان در ادامه افزود: نوسازی مدارس استان هم اکنون ۱۵ پروژه آموزشی فعال با ۱۷۴ کلاس درس را با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان الیگودرز در دست ساخت دارد.

وی در خصوص مدارس جدید الاحداث نیز افزود: امروز شاهد افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شرکت توسعه و عمران شهر الیگودرز و مدرسه ۳ کلاسه روستای خمه علیا هستیم که برای ساخت این دو واحد آموزشی اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شایان ذکر است از ابتدای ماه جاری ( خرداد ۱۴۰۰) تاکنون ۱۱ مدرسه با ۴۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

در پایان این مراسم به رسم یادبود از طرف سازمان نوسازی مدارس استان، لوح سپاس به فعالان و خیران مدرسه ساز تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار