فعالیت 2 هزار و 400 شعبه اخذ رای انتخابات، در مدارس خراسان‌رضوی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش حماسه حضور که با حضور مدیرکل اطلاعات استان برگزار شد گفت 2 هزار و 400 شعبه اخذ رای انتخابات پیش رو، در مدارس سطح استان واقع شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 2 هزار و 400 شعبه اخذ رای انتخابات، در مدارس  خراسان‌رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این همایش با بیان اینکه خرداد ماه همواره یادآور حوادث و رویدادهای اجتماعی و سیاسی متعددی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی است، سوم خرداد ماه که یادآور پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر است و همچنین چهاردهم خردادماه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) از جمله رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری در خرداد ماه اهمیت ویژه‌ای را در تحولات سیاسی کشور ایجاد کرده است، گفت: انتخابات، جمهوریت نظام را برای مردم، جوامع و ملت‌ها اثبات می کند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را تبلور می بخشد.

خدابنده با بیان اینکه مشروعیت دینی نظام منوط به رعایت موازین شرعی و اسلامی و مشروعیت سیاسی آن منوط به برگزاری انتخابات و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است، افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به طور میانگین هر ساله یک انتخابات برگزار شده است، امسال نیز در ۲۸ خرداد ماه سه انتخابات مهم و تاثیرگذار ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس قانون، وظیفه ما فراهم‌سازی زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت در تمامی ادوار برگزاری انتخابات حضوری فعال داشته است و همکاران ما بخش عمده ای از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات را تشکیل می دهند، همچنین از میان پنج هزار شعبه اخذ رای در سطح استان دو هزار و 400 شعبه در مدارس واقع شده است که آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم با رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند.

وی با تاکید بر توجیه، تبلیغ و اقناع مردم جهت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری، وظیفه ما کمک به افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

خدابنده با تاکید بر لزوم عدم استفاده از منابع و امکانات دولتی له و یا علیه کاندیدایی خاص افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات مانع دستیابی دشمنان اسلام و نظام به اهداف خود می شود، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نیز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار