معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان‌شرقی:

نصیب‌آموزشی از دغدغه‌های اصلی مقام‌معظم‌رهبری در حوزه تعلیم و تربیت است

تبریز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از مدیران و روسا و همچنین معاونین آموزشی مناطق استان با تاکید بر توسعه عدالت‌آموزشی گفت نصیب‌آموزشی از دغدغه‌های اصلی مقام‌معظم‌رهبری در حوزه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نصیب‌آموزشی از دغدغه‌های اصلی مقام‌معظم‌رهبری در حوزه تعلیم و تربیت است

کامیار قهرمانی فرد در جریان نشست روسا و معاونین آموزشی مناطق استان گفت: رویکرد اصلی و عمده امروز ما در حوزه تعلیم و تربیت با توجه به منویات مقام معظم رهبری نصیب یا همان عدالت آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: ورود نیروی انسانی، رها شدن مراکز مهد کودک، دانشگاه فرهنگیان علاوه بر نصیب آموزشی یکسان از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

وی تصریح کرد: بحث عدالت و نصیب آموزشی یکی از خط مشی ها و مسیرهای حرکت شاخص در دیدگاه مقام معظم رهبری برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

معاون مدیر در حوزه آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: بدون تردید نقاط قابل تامل و بازنگری وجود داشته است که معظم له به این بحث تاکید داشته اند.

قهرمانی فرد در ادامه یادآور شد: یکی از اقدامات مهم در این بحث، ارزیابی میزان عدالت و برخورداری مناطق کشور از خدمات آموزشی بود.

وی همچنین گفت: شاخص پوشش تحصیلی، نسبت اتمام دوره ابتدایی، نسبت گذر از دوره ابتدایی به متوسطه و ... از اهم پارامترهای مد نظر در ارزیابی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه واقعیت امر در بخشهایی از استان نیازمند برنامه ریزی و توجه هستیم، اظهار کرد: بنا بر تاکید مدیرکل محترم پیگیری و نظارت معجزه گر بوده و امروز وظیفه تک تک ما نظارت و پیگیری ویژه در ارتقاء و بهبود وضعیتمان در شاخص های مد نظر است.

قهرمانی فرد همچنین اضافه کرد: بدون تردید شاخص های 8گانه مد نظر به تنهایی متاثر از درون کلاس نیست و مولفه های برون سیستمی نیز نقش اساسی در این مهم دارند.

وی در پایان بر ضرورت رایزنی جدی با عوامل دخیل در این مهم در جهت رفع موانع و ارتقاء شاخص ها تاکید کرد.

در جریان این نشست ضمن طرح دیدگاه‌های روسا و مدیران مناطق؛ مدیران آموزش و پرورش مناطق خداآفرین و چاراویماق گزارشی جامع از وضعیت مناطق تحت مدیریت خود را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار