عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

دلیل حضور دیرهنگام اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره دلیل حضور دیرهنگام اصلاح طلبان در انتخابات شوراها توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دلیل حضور دیرهنگام اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

حسن رسولی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «حسب آخرین تصمیمی که در مجمع عمومی جبهه اصلاحات گرفته شده است از 4 انتخاباتی که 28 خرداد ماه برگزار می‌شود در دو انتخابات (شورای شهر تهران و انتخابات میان دوره‌ای مجلس) علی‌رغم رد صلاحیت‌هایی که صورت گرفته است امکان معرفی نامزد و ارائه لیست وجود دارد، بنابراین در این دو حضور فعال خواهیم داشت.»

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: «در مورد انتخابات ریاست جمهوری امکان مشارکت جبهه اصلاحات ایران سلب شده است و در مورد انتخابات خبرگان رهبری نیز جبهه اصلاحات ورودی نداشته است.»

وی در پاسخ به این سوال که نحوه لیست‌دهی جبهه اصلاحات در 2 انتخابات به چه صورت بوده است، گفت: «از طریق طرح سرا (سامانه‌ رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان) انجام می‌شود. سامانه‌ای طراحی شده است که از طریق آن انجام می‌شود. تنظیم لیست در این دوره برخلاف گذشته از طریق دریافت نقطه نظرات بدنه جریان اصلاحات صورت می‌گیرد. در گذشته توسط شورای عالی نهایی می‌شد اما در این دوره بر اساس نظرخواهی جمع است و نامزدهای تایید صلاحیت شده‌ای که بیشترین اقبال عمومی را در بدنه جریان اصلاحات داشته باشند در لیست قرار می‌گیرند.»

رسولی درباره ورود دیرهنگام جریان اصلاحات برای ارائه لیست گفت: «این مشکل در مقابل اصولگرایان همیشه در انتخابات مجلس و انتخابات شوراها،‌ متوجه اصلاح‌طلبان بوده است. آن دوستان از حمایت ضمنی و علنی مجامع نظارتی برخوردار بودند و در این دوره هم اکثریت مجلس یازدهم اصولگرا هستند و آنها نیز اطمینان خاطر داشتند اما ما هنوز نمی‌دانیم کدام یک از رد صلاحیت‌شدگان تایید شدند و این تاخیر قابل قبول است که ناشی از بلاتکلیفی سیاسی و انتخاباتی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار