معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

کانونها باید معدن نشاط باشند

تبریز(پانا) - گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی تربیتی استان با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کانونها باید معدن نشاط باشند

طاهر علمی در این گردهمایی گفت: با وجود مشکلات زیاد کانونها، در دوران کرونا و پسا کرونا اقداماتی زیادی در کانونها انجام گرفته است و انجام خواهید گرفت.

وی افزود: شما به جامعه هدف که سرمایه های منطقه است توجه کنید و موجب جذب آنها در کانونها با برنامه های متنوع باشید. مدیر موفق باعث جذب دانش آموزان در کانونها می شود.

علمی ضمن بیان اینکه کانونها اول باید به سمت دست ورزی پیش روند ادامه داد: فعالیت حرکتی و مهارتی و توانایی روحی و جسمی باید در کانونها بالا باشد. ایجاد مهارت، آموزش و پرورش پویا ایجاد می کند و باید کانون‌ها در کارهای عملی مکمل مدارس باشند. هنر و اراده ما باعث انجام این مهم و ایجاد رضایت دانش آموز و اولیا است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست قرار گرفتن کانون در مدرسه این است که اوقات فراغت دانش آموزان پوشش داده شود. مدیران کانونها باید برای شناسندن اهداف، ماموریتها و برنامه های کانون ها باید دائما به مدارس سر زده و دانش آموزان، اولیا و معلمان را از این ماموریتها آگاه کنند. هنر ایجاد مشارکت دانش آموزان در کانونها اولین هنر یک مدیر کانون است. ۲۲ انجمن در کانونها باید ایجاد شود و به تعداد این انجمن ها گروه مجازی فعالیت داشته باشند و مهارت زندگی کردن و آماده کردن دانش آموز برای زندگی، هدف آموزش و پرورش است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در کانونها دست به دل ورزی بزنیم. دانش آموزان باید دلسوز خود باشند. باید با دل آنها کار کرد تا آنها عاشق زندگی، اولیا، وطن و زندگی بومی خود شوند.

وی بحث اول تربیت را نشاط دانست و گفت: کانونها باید معدن نشاط باشند. یکی از معانی نشاط، امید است. عقل ورزی سومین موردی است که در کانونها باید انجام شود. کار با اندیشه و افکار دانش آموزان مهم است. کانونها باید برای فعالیت پرورشی و تربیت آماده باشد. خلاقیت‌ها و نیروهای متخصص مربیان را در کانونها جذب کنند و کلاسهای کانونها باید منجر به حل مساله شود.

علمی خاطرنشان کرد: نسل امروز، نسل کنجکاو، جوینده و تشنه حقایق است و باید برنامه‌ریزی لازم برای این‌کار انجام شود. باید فضای باز پرسش و پاسخ ایجاد کنیم. کانونها باید در جذب مخاطب و مهارت پیشرو باشند.

وی افزود: شما نقطه اتصال مدارس با کانونها هستید. باید کانونها را به مطالبه گری اجتماعی و برنامه تحولی تبدیل کنید. کانون برای تقویت فرهنگی و هویت دینی دانش آموزان بوجود آمده است. تقویت خود اتکایی نیز باید در دانش آموز ایجاد شود. حسن گذران دوران فراغت دانش آموزان، سلامت روانی دانش آموزان را تضمین می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار