انتشار فراخوانی برای حمایت از خوش‌نگاران مستعد

تهران (پانا) - فراخوانی با عنوان «خوش نگاران مستعد» برای شناسایی و حمایت از استعدادهایی که مجال ظهور و بروز نداشته‌اند، از سوی محمد بزرگی خوشنویس و هنرمند نقاشی خط منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
انتشار فراخوانی برای حمایت از خوش‌نگاران مستعد

محمد بزرگی خوشنویس و هنرمند نقاشی خط برای شناسایی و حمایت از استعدادهایی که مجال ظهور و بروز در عرصه خوشنویسی و نقاشی خط نیافته‌اند، فراخوانی با عنوان «خوش نگاران مستعد» منتشر کرد.
در این فراخوان که با ابتکار و سرمایه شخصی این هنرمند صورت گرفته، در مجموع یک میلیارد ریال جایزه برای برگزیدگان دو بخش «نقاشی خط» و «نوآوری در خط» در نظر گرفته شده است.
در بخش نقاشی خط به نفر اول و دوم به ترتیب 250 و 170 میلیون ریال و به سایر افرادِ فهرست نهایی هر کدام 60 میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.
به برگزیدگان بخش نوآوری در خط نیز به نفر اول و دوم به ترتیب 100 و 60 میلیون ریال و به سایر افراد فهرست نهایی هر کدام 30 میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.
همچنین به منتخب مخاطبین به یک نفر 150 میلیون ریال جایزه تعلق می‌گیرد.
مهلت خلق و ارائه آثار تا 20 تیر 1400 در نظر گرفته شده است. در ادامه این فراخوان آمده است:
«از اثر خلق شده 5 عکس و یک ویدیو به شرح زیر تهیه بفرمایید: یک عکس از خودِ اثر، سه عکس از دیتیل، یک عکس از اثر در یک فضای کاملاً واقعی و یک ویدیو به شکل افقی و به صورتی که از فاصله مناسب به سمت اثر و جزییات اش حرکت کند و حداکثر 30 ثانیه باشد. عکس‌ها و ویدیو باید عاری از هرگونه اِفکت، فیلتر، موسیقی و دستکاری ِ کامپیتوتری باشد.»

علاقه مندان برای شرکت در این رقابت باید صفحه اینستاگرام خود را عمومی کنند و آلبوم عکسی به این ترتیب بسازند:
-اولین عکس، خودِ اثر بدون هیچ اضافات و تغییر
-دومین، سومین و چهارمین عکس، دیتیل ها
-عکس پنجم از اثر در یک فضای واقعی بدون استفاده از اپلیکیشن های رایج و @mjbozorgi را فقط روی یکی از عکس‌ها تگ یا منشن کنید.
-همچنین شرکت کننده باید برای اثر خود علاوه بر عنوان ، حداقل در 10 کلمه و حداکثر در 256 کاراکتر، استیتمنت بنویسد.
- استیتمنت باید به قلم هنرمند باشد. ارائه اصل آثار به صورت قاب و یا شاسی شده در صورتی نیاز است که نام هنرمند در میان فهرست نهایی هر رشته باشد. مالکیت آثار انتخاب شده متعلق به هنرمند است.
به گفته محمد بزرگی، با مساعدت مدیریت گالری مژده، امکان نمایش آثار فهرست نهایی در این گالری فراهم شده است و هنرمندان فهرست نهایی از این طریق فرصت فروش آثار خود را خواهند داشت. در آمد حاصله از فروش آثار پس از کسر سهم گالری تماماٌ به هنرمند تعلق گرفته و برگزار کننده این رویداد هیچ انتفاع مادی در این فرآیند نخواهد داشت.
این هنرمند خوشنویس در توضیح نحوه داوری و انتخاب آثار برتر افزود: «گروهی از دوستان هنرمند و معتمدم، مرا در داوری آثار ارائه شده یاری خواهند کرد. کلیه هزینه‌های این رویداد به صورت کاملاٌ شخصی تأمین می‌گردد فلذا هیچ گونه وابستگی و پاسخگویی به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی در خصوص ابعاد کمی و کیفی برگزاری این رویداد نخواهم داشت. در همین راستا بابت عدم پاسخگویی به مخاطبان گرانقدر در خصوص داوری آثار به طور خاص یا عام ، پیشاپیش عذرخواهم.»
بنا به اعلام برگزار کننده این رویداد، شرایط عمومی شرکت در این رقابت به شرح زیر است:

-شرط سنی برای شرکت در فراخوان وجود ندارد.

- هنرمندان می‌توانند در هر دو بخش (یک اثر برای هر بخش) شرکت کنند.

-هزینه ارسال و عودت آثار فهرست نهایی بر عهده هنرمند است.

-هزینه قاب و یا شاسی کردن آثار فهرست کوتاه با استانداردهایی که در شرایط اختصاصی هر رشته بیان خواهد شد بر عهده هنرمند است.

-طبیعتاً با توجه به جایزه در نظر گرفته شده برای هنرمندان فهرست نهایی، ایشان بابت هزینه‌های حمل و قاب سازی و شاسی کردن آثار هزینه‌ای متقبل نخواهند شد.

-هر نوع تفاوت بین تصاویر آثار و اصل آنها، پایین بودن کیفیت آثار پس از رؤیت اصل اثر، موجب حذف اثر خواهد شد.

-انتخاب هر نوع تکنیک برای تولید آثار نقاشی خط مانند استفاده از ویدئو پروجکتور، کاتر پلاتر، کلاژ، استنسیل و مشابهات آنها مادامی که به اصالت اثر لطمه وارد نکند، بلا مانع است.

-آثار تماماً دکوراتیو، دیجیتال آرت و پرینت مورد پذیرش نیستند.

- در بخش نقاشی خط آثار باید روی بوم و در بخش نوآوری در خط باید روی کاغذ یا مقوا اجرا شوند.

- استفاده از تمامی خطوط سنتی و غیر سنتی مجاز بوده و اجباری در خوش نوشتن کلمات وجود ندارد.

- محدودیت در انتخاب محتوا وجود ندارد.

- محدودیتی در انتخاب ابزار نوشتار وجود ندارد.

- استفاده از قالب‌های نوشتاری کلاسیک مانند چلیپا، کتابت، قطعه نویسی، سطر نویسی و امثالهم مجاز نیست.

-علاقه مندان می‌توانند در هر دو رشته شرکت کند.

- در بخش نوآوری در خط فقط استفاده از مرکب، جوهر، مداد، خودکار، مداد شمعی ماژیک مجاز است و آثار می‌بایست تک رنگ اجرا شود.

-اگر فردی در هر دو رشته رتبه‌ای کسب کند بالاترین آن لحاظ می‌شود ولی جایزه منتخب مخاطبین، قابل جمع با سایر جوایز است.

-عناصر خلاقیت، کیفیت اجرا (و نه پیچیدگی مواد و متریال مصرفی)، استیتمنت قوی و تکراری نبودن، از جمله عواملی است که در انتخاب آثار نقش کلیدی دارند.

- در بخش منتخب مخاطبین، اثری برنده جایزه خواهد بود که به صورت طبیعی، بیشترین لایک را در صفحه اینستاگرام برگزار کننده، دریافت کرده باشد.

- حضور هنرمندان غیر ایرانی که در ایران زندگی می‌کنند در فراخوان بلامانع است.

گفتنی است سایر شرایط فراخوان در صفحه اینستاگرام محمد بزرگی به نشانی mjbozorgi در دسترس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار