تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی

رحموک نصرتی گنجینه ای از آوازهای سیستان و بلوچستان است

تهران (پانا) - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت یکی از آخرین بازماندگان موسیقی زنان بلوچ را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت رحمو نصرتی نوشته است: رحموک نصرتی گنجینه ای ارزشمند از آوازها و تصنیف های سیستان و بلوچستان و گنجینه الحان موسیقی ویژه زنان این منطقه است که‌ در مراسم های شادی و غم ویژه زنان، آوازهای محلی می خواند و الحان مختلف را اجرا می کرد.
از گنجینه گرانبهایی که در سینه و جان زنده یاد نصرتی بود آثاری با محتوای آوازهای فولکلور به جای مانده است که روایتگر بخشی از فرهنگ، تاریخ و آیین های مردم سیستان و بلوچستان است و می تواند مبنای مطالعات فرهنگی، موسیقیایی و مردم شناسی قرار گیرد.
زنان هنرمند نواحی ایران راوی فرهنگ هستند و در استمرار هویت فرهنگی، باورها و آیین ها نقش موثری دارند و زنده یاد رحموک نصرتی از جمله این هنرمندان است که با آوازها و لالایی ها در تداوم سنت ها و آیین های فرهنگی و هویتی سیستان و بلوچستان نقش شگرفی دارد.
حسینی در پایان این پیام نوشته است: درگذشت این هنرمند گرانقدر را به هنرمندان و هنردوستان و مردم عزیز سیستان و بلوچستان تسلیت می گویم و برای هنرمند گرامی نصرتی از درگاه خداوند علو درجات را خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار