چرا روندتحقیق و تفحص از پرونده «رساتجارت» طولانی شد

محسن هاشمی: میزان بدهی شرکت «رساتجارت نوین» ۴۲۰۰ میلیارد تومان است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران دلیل طولانی شدن فرایند تحقیق و تفحص از پرونده رساتجارت را نبود دسترسی به مدارک عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
چرا روندتحقیق و تفحص از پرونده «رساتجارت» طولانی شد

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره تحقیق و تفحص پرونده رساتجارت اظهار کرد: «تحقیق و تفحص راجع به بزرگترین پرونده مرتبط با شهرداری که همان پرونده رساتجارت است، در دستور کار قرار گرفت. در این پرونده شبهات و ابهاماتی وجود داشت و یکسری تخلفاتی صورت گرفته بود که شورای شهر تصمیم گرفت مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.»

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: «برای اینکه پرونده‌ای مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد، باید تمام اسناد جمع‌آوری و مورد بررسی قرار بگیرد و افراد ذی‌صلاح مورد کنکاش قرار بگیرند تا به جمع‌بندی برسد. پرونده رساتجارت نیز به همین خاطر، زمان‌بر بود زیرا دسترسی به مدارک و یکسری اسناد فراهم نبود.»

وی دلیل طولانی شدن فرایند تحقیق و تفحص از پرونده رساتجارت را نبود دسترسی به مدارک عنوان کرد و گفت: «برخی مشکلاتی که وجود داشت، از این دست بود. روزهای متعددی برای بررسی این پرونده، کار شد و در نهایت جمع‌بندی ارائه شد و در صحن هم رای آورد. هر پرونده تحقیق و تفحصی پس از بررسی نهایی برای طی کردن مراحل قضایی در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد. این روال در پرونده‌های تحقیق و تفحص مجلس نیز وجود دارد.»

صدراعظم تصریح کرد: «وقتی موضوعی تحقیق و تفحص می‌شود اگر موضوع ضرورت داشته باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و در مراحل بعدی در اختیار دستگاه قضا قرار می‌گیرد تا تخلف‌ها رصد شود و اگر حقی از بیت‌المال تضییع شده است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و مجازات متخلفان نیز اعمال می‌شود.»

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جلسه 19 اردیبهشت ماه این شورا اعلام کرده بود که بر اساس تحقیق و تفحص به‌عمل‌آمده از سوی شورای شهر میزان بدهی شرکت «رساتجارت نوین» ۴۲۰۰ میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار