یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

مکتب امام خمینی (ره) و سرمشق‌های شاخص

امام (ره) در مردم خودباوری ایجاد کرد/امام احیاگر اسلام است/امام برای خودنمایی کار نمی‌کرد برای خدا کار می‌کرد/ امام اهداف انبیاء را دنبال می‌کردند/امام دوقطبی بودن جهان را از بین برد/ امام با انقلاب اسلامی، اسلام را به رخ دنیا کشاند/امام مسلمانان جهان را بیدار کرد

تهران (پانا) - محمد قمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان مهمترین ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره)، تحولات و سرمشق‌هایی که ایشان برای همه آزادی‌خواهان جهان رقم زده و بنیانگذاری کردند، را تشرح کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مکتب امام خمینی (ره) و سرمشق‌های شاخص

محمد قمی در گفت‌وگو با پانا با تسلیت سالروز درگذشت حضرت امام (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به همه آحاد ملت ایران و آزادگان جهان، گفت: «قطعا امام خمینی (ره) یکی از محصولات مفید و برجسته حوزه‌های علمیه است. امام یک شخصیت چندبعدی دارند، هم از نظر علمی، سیاسی، عرفانی و هم از نظر اخلاقی جایگاه ویژه‌ای دارند و به واسطه همین خصوصیات در دل مردم ایران جای گرفتند به طوری که مردم ایران فدایی امام بودند و با کمک مردم توانستند انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی را رهبری کنند و به پیروزی برسانند.»

وی ادامه داد: «حضرت امام توانستند دوباره اسلام را زنده کنند و احیاگر اسلام و مسلمانان باشند. امام توانستند اسلام را به رخ جهانیان بکشند. در اثر انقلاب اسلامی خیلی از جوانان در اقصی نقاط جهان بیدار شدند، انقلاب اسلامی آن‌ها را به حرکت درآورد. انقلاب اسلامی موازنه قدرت را به هم زد، انقلاب اسلامی شکوفایی جهان اسلام را در بر داشت، انقلاب اسلامی سربلندی و عزت مستضعفین را به بار آورد، انقلاب اسلامی با تمام توان با استکبار به مقابله برخواست، انقلاب اسلامی دل‌های مسلمانان را با جهاد و شهادت آشنا کرد، انقلاب اسلامی باعث شد ارزش‌های والای انسانی تبلور پیدا کند و باعث شد کفر و شرک و نفاق ذلیل شود. انقلاب اسلامی آگاهی مردم جهان را بالا برد تا در مقابل استکبار بایستند و قدرت‌های بزرگ را به چالش بکشند که همه این‌ها از ثمرات رهبری امام و برکات وجود ایشان بود.»

این نماینده سابق مجلس اضافه کرد: «امام توانستند با اعتقادی که به انقلاب اسلامی دارند بر بزرگترین قدرت زمان یعنی شاهنشاهی پیروز شوند. امام برای خودنمایی کار نمی‌کرد برای خدا کار می‌کرد. امام خمینی (ره) در اسلام ذوب شده بود و به همین خاطر به چیزی جز اسلام و پیروزی مسلمانان فکر نمی‌کردند. به همین دلیل هم مردم ایشان را یاری می‌کردند. امام با عزمی که انبیاء داشتند، راه آن‌ها را با همان هدف انبیاء دنبال کرد و به عنوان قهرمان ملی مذهبی مطرح شدند و حیات دیگری به اسلام بخشید و مسلمانان بخشیدند.»

قمی گفت: «انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا معادلات را به هم زد. امام خمینی دوقطبی بودن جهان را از بین برد. بعد از انقلاب حضرت امام شاهد هستیم که انقلاب‌های دیگر دنیا به مانند انقلاب فلسطین، انقلاب در لبنان و حزب‌الله لبنان، افغانستان، پاکستان و بسیاری از کشورهای غربی و آمریکایی، ملت‌های مستضعف خود را بیابند و در مقابل قدرت‌ها بایستند. انقلاب اسلامی بود که باعث شد مستضعفان بیدار شوند و زنده شوند. آن‌ها از برکات انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند.»

وی در ادامه به سرمشق‌های حضرت امام (ره) برای آحاد مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان اشاره کرد و گفت: «خودباوری و ایمان باعث پیروزی می‌شود، انقلاب اسلامی و امام (ره)، مردم را به باورهای خودشان بیشتر ارتباط دادند، مردم را زنده کردند، که اگر مردم وحدت داشته باشند، ایمان داشته باشند در مقابل دشمن، شرک و نفاق حتما پیروز خواهند شد. امام به مستضعفان دنیا فهماند که شما می‌توانید پیروز شوید اگر خود را باور داشته باشید. امام باعث شد ملت ما خود را بشناسند. یکی از محصولات تفکر سیاسی و فقهی حضرت امام، سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی است. سردار سلیمانی توانست در جهان اسلام بدرخشد و نشان داد که مسلمانان اهل ایثار و شهامت و رشادت هستند.»

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: «امام در انسان‌ها تحول ایجاد کرد به طوری که یک طفل 13 ساله به مانند شهیدفهمیده را آن‌چنان تربیت کرد که بتواند پایه‌های استکبار را بلرزاند و به اسوه‌ای در جهان بشریت تبدیل گشت. امام خمینی به زنان مسلمان اعتبار داد و با استواری و آزادگی از دین و انقلاب دفاع کردند و صدام و صدامیان را به ذلت نشاندند. در اثر انقلاب اسلامی، مسلمانان جهان بیدار شدند، آگاهی وسیع پیدا کردند و اسلام و تفکر اسلامی را به دنیا نشان دادند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار