پیشگیری از سرطان سینه با خوراکی‌های دم دستی

تهران (پانا) - مجله آلمانی «Freundin» در گزارشی اعلام کرد دختران جوان می‌توانند با انجام برخی کار‌های ساده، مانع سرطان سینه شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از سرطان سینه با خوراکی‌های دم دستی

باشگاه خبرنگاران جوان، این مجله آلمانی سپس اعلام کرد مطالعه‌ای از دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد فیبر‌های غذایی که به وفور در غلات کامل (دانه‌های سبوس دار) سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد، می‌توانند سبب جلوگیری از سرطان سینه شوند.

بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه هاروارد پژوهشی را بر روی بیش از ۴۴ زن به انجام رساندند که نتایج آن نشان داد دخترانی که روزانه بیش از ۲۸ گرم فیبر غذایی در دوره دبیرستان مصرف کرده اند، در مقایسه با دخترانی که کمتر از ۱۵ گرم فیبر غذایی در روز مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

محققان آمریکایی علت این مسأله را به تأثیر ترکیبات گیاهی نسبت دادند که سبب کاهش هرمون «استروژن» در خون می‌شود؛ مسأله‌ای که ممکن است رشد برخی سلول‌های سرطانی را افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: می‌توان میزان توصیه شده برای فیبر‌های غذایی را از طریق وعده صبحانه به دست آورد. علاوه بر خوردن نان‌های دارای سبوس و پنج وعده سبزیجات و میوه به شکل منظم، سبوس گندم، تخم کتان و تمام محصولات حاوی غلات کامل (دانه‌هایی که سبوس و جوانه آن‌ها جدا نشده است) نیز از مواد غذایی سرشار از فیبر محسوب می‌شوند.

گفتنی است، نتایج مطالعات قبلی دانشگاه هاروارد نیز حاکی از اهمیت پیروی از رژیم گیاهخواری در جلوگیری از سرطان سینه بود؛ چرا که رنگدانه‌های گیاهان زرد معروف به «کاروتنوئیدها» می‌توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند. این رنگدانه‌ها در میوه‌ها و سبزیجات دارای رنگ‌های زرد، قرمز و سبز وجود دارد. خوردن فراوان سبزیجات و میوه به حفظ وزن کمک می‌کند که این نیز از عوامل بسیار مهم در پیشگیری از سرطان به ویژه پس از یائسگی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار