حاجی میرزایی اعلام کرد

تعیین تکلیف وضعیت استخدام نیروها در آموزش و پرورش تا پایان دولت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان منتخب استان بوشهر با اشاره به تصویب فوریت لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، گفت «رتبه بندی»؛ عرصه ای برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای معلمان است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف وضعیت استخدام نیروها در آموزش و پرورش تا پایان دولت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: تا پایان دولت، وضعیت استخدام همه افرادی که براساس مصوبات قانونی، آموزش و پرورش در مقابل آن ها مسؤولیت دارد، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بیش از ۱۰۰هزار نفر، در انتظار تعیین تکلیف بودند، در سال گذشته با دریافت ۱۰۲هزار ردیف استخدامی، تعیین تکلیف شدند.

حاجی میرزایی بیان کرد: راهبرد آموزش و پرورش در خصوص جذب نیرو، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در راستای بهبود زندگی معلمان، کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: در سخت ترین شرایط اقتصادی، با همراهی دولت، حقوق فرهنگیان، قریب ۶۵ درصد افزایش یافت تا فاصله حقوق آنان نسبت به سایر کارکنان دولت، کاهش یابد.

وی «رتبه بندی معلمان» را از خواسته های مهم فرهنگیان عنوان کرد و گفت: طرح رتبه بندی معلمان صرفاً برای افزایش حقوق نیست، بلکه اهرمی برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان، به شمار می‌رود.

حاجی میرزایی با بیان این که معلمان، قافله سالار مسیر پیشرفت جامعه هستند، افزود: طرح رتبه بندی معلمان، گامی برای افزایش خلاقیت، انگیزه و شکوفایی استعدادهای فرهنگیان است.

وی یادآور شد: هرچند مسائل بازنشستگان مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری است اما در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان، کارهای بزرگی انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص کنکور گفت: در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور، ارائه شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی، گفت: همه مردم را به مشارگت گسترده و فراگیر در انتخابات 28 خرداد دعوت می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که برای حل مسائل اقتصادی برنامه ارائه می‌دهند بایدبه مسائل جامعه عمیق تر توجه کنند، زیرا پیشرفت حقیقی جامعه، در حوزه یادگیری رقم می خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار