حاج علی اکبری: تحقق امر تربیت در تشکل نیازمند عزم‌های راسخ است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان بیان کرد بعد از عبور از مسیرهای پشت‌سرگذاشته‌شده، تشکل به یک بلوغ رسیده و می‌خواهد ذیل عزم‌الامور قدم تکمیلی را بردارد و سازوکار جاری‌سازی آن را به شکل مناسب و فراگیر محقق کند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: تحقق امر تربیت در تشکل نیازمند عزم‌های راسخ است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سومین جلسه آموزشی تشکیلاتی اتحادیه که با هدف تبیین و جاری‌سازی منظومه فکری-تربیتی تشکل، با عنوان طرح رسا که با حضور تعدادی از مسئولین ومعاونین اتحادیه استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد حضور و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین حاضر در جلسه بیان کرد: از دیدگاه قرآن کریم بعضی از امور در رتبه‌گذاری‌، امور درجه یک محسوب می‌شوند و معنای آن این است که برای تحقق باید در اولویت قرار گیرد و سرمایه‌گذاری متفاوتی برای آن صورت پذیرد.

نماینده مقام معظم رهبری گفت:: سرمایه‌گذاری این کار در درجه اول اراده و عزم و دوم بکارگیری روش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز است که در قرآن کریم به عنوان عزم‌الامور یاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه برای نائل شدن به مقام عزم‌الامور به آیاتی از سوره‌های مبارکه آل عمران، لقمان و شورا اشاره کرد و به تبیین موضوع پرداخت و خاطر نشان کرد: صبر، تقوا، نماز، امر به معروف، نهی از منکر، عفو وگذشت، انسان‌های محکم، عازم و استوار را به درجه عزم‌الامور نائل می‌گرداند.

وی در ادامه مراجعه و تدبر در آیات مورد اشاره را از جمع حاضر خواستار شد و بیان کرد: اگر روی این آیات کار شود و دریافت‌های ناب و سازنده از آن استخراج شود خطوط اصلی رسیدن به خودسازی و جامعه‌پردازی که بنیان‌های تمدن‌سازی است دریافت می‌شود. و اگر آحاد مؤمنین دارای همت بلند و عزم راسخ باشند و هدف‌های بزرگ در برنامه داشته باشند اتفاقاتی که برای سعادت دنیا و آخرت و فلاح مؤمنین پیش‌بینی شده بدست خواهد آمد.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع تربیت به‌عنوان هدف اصلی تشکل انقلابی و اسلامی اتحادیه، بیان کرد: ما در اتحادیه دور هم جمع شده‌ایم برای رشد و تربیت خودمان و اعضا انجمن‌های اسلامی، این هدف در زمره‌ی هدف‌های درجه یکی است که تحقق آن دشواری‌های زیادی دارد و نیازمند عزم‌های راسخ، صبر و برنامه‌های دقیق و روشن است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جریان‌سازی و نیروسازی به‌عنوان مأموریت‌های اتحادیه، سهم نیروسازی را در عزم‌الامور ویژه دانست.

حجت‌الااسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به تدوین منظومه فکری-تربیتی تشکل به‌عنوان نقشه راه تربیت اعضا، پیرامون جاری‌سازی آن خاطرنشان کرد: بعد از عبور از مسیرهای پشت‌سرگذاشته‌شده، تشکل به یک بلوغ رسیده و می‌خواهد ذیل عزم‌الامور قدم تکمیلی را بردارد و سازوکار جاری‌سازی آن را به شکل مناسب و فراگیر محقق کند.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه پیرامون موضوع انتخابات گفت: انتخابات بسیار خاص است و انسان را به یاد عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس می‌اندازد.

وی افزود: حضور با کیفیت و با قصد قُربت در انتخابات، مصداق عمل صالح و تجدید بیعت با حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) است و هویت ما به‌خاطر طبع مردمی جمهوری اسلامی با انتخابات گره خورده است و تشکیلات هم باید برای گرم شدن تنور انتخابات و هم برای افزایش مشارکت و هم انتخاب خوب و درست و بدون قید نام، تلاش کند.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان تاسیس صندوق نیکوکاری امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) را از برکت‌های تشکل برشمرد و بیان داشت: ان‌شاءالله کمک شود روح تعاون مؤمنانه به‌صورت دائمی با هدف‌گذاری نیازمندان تشکیلات و در صورت امکان سایر نیازمندان، هم در مرحله جمع‌آوری و هم در مرحله رساندن درست و دقیق اقدامات مناسب صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار