با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛

 دهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری سیستان و بلوچستان افتتاح شد

بیش از ۳ میلیارد تومان به تأمین تجهیزات توانبخشی و توان افزایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

زاهدان (پانا)- دهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری سیستان و بلوچستان در شهرستان هیرمند با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
 دهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری سیستان و بلوچستان افتتاح شد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این جلسه اظهار کرد: مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان حلقه اتصال آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی و در حقیقت تجلی عینی رویکرد بهره ورانه هستند.
سید جواد حسینی افزود: تاثیر مداخلات به هنگام در مسیر رشد و تعالی دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار موثر و کارآمد است و به عنوان یک ضرورت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه ۶ مرکز جامع تشخیصی و ارائه خدمات آموزشی توانبخشی و مشاوره‌ای در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک هفتمین مرکز با هدف تکمیل چرخه ارائه خدمات مورد نیاز دانش‌آموزان در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شود.
وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳ میلیارد تومان به تأمین تجهیزات توانبخشی و توان افزایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و می‌توان گفت آموزش و پرورش استثنایی در این راستا کانون توجه و نگاه مسئولین ستادی در وزارت بوده و خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان قریب به ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به این آمار نیازمند تعداد ۲۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری هستیم.
حمیدرضا رخشانی افزود: در هر مرکز مشکلات ویژه یادگیری ۵ نیروی متخصص و یک نفر مدیر مرکز مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانش آموزان هستند که دوره های سه ماهه کارورزی را در راستای بهبود کیفیت فعالیت‌ها گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در اینگونه مراکز اختصاص نیروی متخصص است که می‌طلبد مسئولان ستادی وزارت نیز همراهی و حمایت ویژه‌ای را در این مسیر داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار