۲۱۲ مددجوی طرح اکرام ایتام و محسنین، تحت حمایت شهروندان و خیران‌ گلوگاهی قرار دارند

ساری (پانا)- نشست کمیته طرح هر ایرانی، حامی فرزند معنوی، با حضور مدیر و کارشناسان آموزش و پرورش و کمیته امداد شهرستان گلوگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۱۲ مددجوی طرح اکرام ایتام و محسنین، تحت حمایت شهروندان و خیران‌ گلوگاهی قرار دارند

در ابتدای این نشست، مشاور جوان اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه گفت: طرح هر ایرانی، حامی فرزند معنوی، در بخش فرهنگیان و دانش آموزان توسط مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مشاوران جوان و ادارات شهرستان ها و مناطق ابلاغ شد.
آرمین عسگری گفت: در این طرح با مشارکت مشاوران جوان، کارشناسی مشارکت ها، تشکیلات دانش آموزی آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره)، کودکان یتیم، بی سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: قرار است ۲۰ درصد از دانش آموزان شهرستان گلوگاه در این طرح مشارکت کنند.
در ادامه این نشست کارشناس واحد اکرام و ایتام کمیته امداد شهرستان گفت: ۵۸ یتیم و ۱۵۴ فرزند طرح محسنین( کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست) در شهرستان گلوگاه وجود دارد.
حسینعلی رضایی گفت: حداقل کمک دانش آموزان در این طرح مبلغ ۱۰۰ هزار ریال است و دانش آموزان می توانند به صورت ماهیانه کمک های خود را از طریق سامانه اکرام به نشانی ekram.emdad.ir واریز کنند.
رضایی افزود: در زمینه کمک به ایتام و مددجویان طرح محسنین، به طور میانگین ماهیانه مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال توسط خیران و شهروندان پرداخت می شود.
وی گفت: با احتساب کف و حداقل کمک این طرح یعنی مبلغ ۱۰۰ هزار ریال برای ایتام و مددجویان طرح محسنین، به مبلغی معادل یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در ماه نیاز داریم.
رضایی گفت: در حوزه فرهنگیان شهرستان، ۱۳۸ نفر از این فرهنگیان حامی و خیر طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی برای حضور و مشارکت گسترده فرهنگیان و دانش آموزان در طرح اکرام ایتام و محسنین باید مورد توجه قرار گیرد.
مهدی بابایی گفت: برای اجرای بهتر و تسریع در فعالیت ها، ارسال بخشنامه به مدارس و استفاده از ظرفیت های مدیران و تشکل های دانش آموزی مورد انتظار است.
وی گفت: برای پیگیری اجرای کار، جلسات هماهنگی میان کارشناسان آموزش و پرورش و کمیته امداد با محوریت نگاه به فعالیت مدارس به صورت هفتگی برگزار می شود.

خبرنگار پانا: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار