اردوگاه‌های دانش‌آموزی مکانی امن برای غنی‌سازی اوقات فراغت و رشد مهارت‌ها است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس افتتاح سالن شهید دستغیب را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و گفت اردوگاه‌های دانش‌آموزی مکانی امن برای غنی‌سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی مهارت‌های پنهان و آشکار دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه‌های دانش‌آموزی مکانی امن برای غنی‌سازی اوقات فراغت و رشد مهارت‌ها است

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاحیه سالن اجتماعات اردوگاه دانش‌آموزی شهید دستغیب شیراز گفت: اردگاه شهید دستغیب دارای قدمتی بیش از 50 سال است که در واقع از سال 1350 افتتاح شده است و در این مدت دانش‌آموزان زیادی از این مکان بهره مند شده اند.

وی گفت: اردوگاه شهید دستغیب مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی مهارت‌های پنهان و آشکار دانش‌آموزان است.

اسماعیلی افزود: اردو فضایی است که زندگی واقعی‌تر واقعیت خود را در آن بروز می‌دهد و این خود از لحاظ تربیتی بسیار مهم است خصوصا برای کسانی که می خواهند آثار کار تربیتی خود را ببینند یا یک کار تربیتی انجام دهند و در واقع یک فرآیند اجتماعی شدن در اردو طی می شود ودرس زندگی است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین که چراغ راه و قطب نمای نظام تعلیم و تربیت است گفت: از آنجا که سند تحول بنیادین سندی جامع است باید نگاه جامعی در اجرایی شدن به آن به دور از شعار داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: خدا را شاکریم که در دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش به اردوها و توسعه، تشکیل و تعمیق کار گروهی اهمیت ویژه ایی داده است و با وجود کمبودها و مشکلات منابع مالی مسائل تربیتی و آثار آن‌ها از اولویت نیفتاده و سعی شده که حفظ شود و امروز این سالن نیز در سخت ترین شرایط مالی ساخته شده است.

اسماعیلی با اشاره به راهکار 6 .6 سند تحول بنیادین گفت: در این بند به ایجاد یک شبکه یادگیری که به هم مرتبط هستند و ارتباط مدرسه به این شبکه یادگیری اشاره دارد که عناصری مانند پژوهش سرا و اردوها را تعریف می‌کند و اردوها را به عنوان یکی از راهکارها و شبکه در هم تنیده یادگیری معرفی می کند.

وی افتتاح سالن شهید دستغیب را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و گفت: اگر چه این گام در سطح کلان کوچک است اما اگر این گام‌ها گام به گام برداشته نشود حرکت رو به جلویی نخواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: از آنجا که دانش‌آموزان ما در دوران کرونا در قرنطینه و شرایط سختی به سر می برند باید آمادگی کامل داشته باشیم که در دوران پساکرونا به بهترین نحو پذیرای نیازهای آن‌ها باشیم و امیدوارم بتوانیم از این فضا برای تقویت روحیه آن ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار