رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور:

شعبه استانی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر تاسیس می شود

بوشهر(پانا)) _ رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت شعبه استانی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر تاسیس می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شعبه استانی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر تاسیس می شود

به گزارش پانا ، رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور در نشست خبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار کرد : بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان که مرکز آن در تهران می باشد دارای 7 نفر هیات مدیره و 15 نفر هیات امنا و 40 نفر موسسان صاحب نام دانشگاه فرهنگیان هستند.


علیقلی حسنی اعظمی گفت: همه ی 7 نفر اعضای هیات مدیره که پزشک ،بازرگان وتاجر،تولیدکننده وفعالان عرصه اقتصادی هستند با علاقمند ی به پیشرفت و ترقی نسل جوان کشور و آینده سازان آن بنیادخیرین حامی دانشگاه فرهنگیان را تاسیس کردند.
حسنی اعظمی درخصوص اهمیت دادن به دانشگاه فرهنگیان گفت : اعضای هیات مدیره این بنیاد با این تفکر که فرزندان هر خانواده سرمایه جامعه ای است که می خواهند در مدارس درس بخوانند و ما می خواهیم این سرمایه های کشورمان را به کسی بسپاریم که واقعا یک معلم و استاد شایسته باشد و بتواند آنها را به عنوان نسل آینده خوب تربیت و تعلیم داده و تحویل جامعه دهد.
او افزود : در این راستا بهترین گزینه ای که با تامل و تفکر به آن خواهیم رسید در قالب دانشگاه فرهنگیان تبلور می یابد و دانشجو معلمانی که با خلوص نیت و معلومات عالی چهار سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند، در آینده نیز فرزندان ما را موردتعلیم و تربیت قرار داده و انسان های برجسته وشایسته حویل جامعه می دهند.
حسنی اعظمی تصریح کرد: ما هر چه در اینجا هزینه کنیم حتما بهره برداری آن را کل جامعه خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: استان بوشهر بیست و چهارمین استانی است که بنیاد حامی خیرین دانشگاه فرهنگیان در آن تاسیس می شود و با امید به خداوند متعال و همت خیرین نیک اندیش بتوانیم خوابگاه و تجهیزات در خور مقام دانشجو معلمان در اختیار این دانشگاه قرار دهیم تا فردا که معلم شد با نیت و عقبه نیکی که در دانشگاه دیده است بتواند به جامعه و فرزندان کشورمان خدمت کند.

مهدی احمدی مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه استان در این نشست با توجه به شرایط کرونایی اظهارکرد : دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که رئیس هیات امنای آن ریاست محترم جمهور است و دانشگاهی است که اصطلاحا در اساسنامه آن قید شده است که دانشگاهی استراتژیک و ماموریت گرا است و از نظر قدمت بیش از یکصد سال قدمت دارد.


او گفت : با وجود اینکه در سال 91 این دانشگاه از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام پیدا کرده است ولی همان دانشگاه تربیت معلمی است که وظیفه ذاتی آن تربیت دانشجو معلم برای وزارت آموزش و پرورش می باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که میزبان مقام معظم رهبری در 19 اردیبهشت سال 1397 بوده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و همه دستگاه ها به ویژه سازمان امور استخدامی، وزارت علوم، برنامه و بودجه و ... باید دست به دست هم دهند و نیازمندی ها و نواقص این دانشگاه را مرتفع کنند.
احمدی ادامه داد: ما اگر بخواهیم کشوری مترقی و توسعه یافته در همه جهات داشته باشیم ناگزیریم در رفع نواقص و کمبودهای این دانشگاه که یک دانشگاه انسان ساز و تربیت کننده نسل جوان کشور است، کوشا باشیم و به این جهت بود که مبارک شجره طیبه معنادار تاسیس و راه اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور بود و امروز شاهد تاسیس بیست و چهارمین شعبه استانی را شاهد تاسیس آن هستیم.
وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان رسم بر این نیست که تنها با اعتبارات دولتی دانشگاه های برتر دنیا را بچرخانند و با توجه به اینکه ایران در سابقه وقف و نیکوکاری پیشینه خاصی در دنیا دارد، امیدواریم روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشد.
احمدی تاکید کرد: چرا که وقتی چرخاننده سیستم های آموزشی توسط ظرفیت های مردمی باشد آنها از وابستگی ها کمتر می شوند و باعث می شود ذات اصلی آموزش و پرورش در آن جریان پیدا کند.
وی متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان این افتخار را دارد که بعد از حضور مقام معظم رهبری این بنیاد را با حضور صاحب نظران و صاحب منصبان متعهد به عنوان هیات موسس از جمله خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان، معاونت های دانشگاه، شخصیت های برجسته ملی و فرا ملی ما مثل علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای کشور و 15 نفر از نمایندگان مجلس هیات موسس جمع شدند و این بنیاد را پایه ریزی کردند.
احمدی با بیان اینکه امروز بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از لحاظ زیرساخت ها یکی از قویترین بنیادهای کشور تلقی می شود، افزود: هیچ دانشگاهی در کشور به اندازه دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت نیست.
وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با وجود 97 پردیس و مرکز آموزشی و حدود 100 هزار دانشجو و با وجود حداقل یک پردیس دختران و یک پردیس پسران در تمام استان های کشور باعث شده که این دانشگاه ظرفیت های بسیار بزرگی را داشته باشد که هیچ دانشگاهی در کشور دارای این ظرفیت نیست.
احمدی با بیان اینکه تولید این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور است که برای سی سال در کشور ماندگاری دارد و تولید و محصول تاریخ انقضاء ندارد، تصریح کرد: بعد ازگذشت 42 سال از انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی ما به این مرحله رسیده ایم که اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم و این امر با هزینه های امروزه که جوابگوی بسیاری از زیرساخت های عمرانی، تجهیزات، ملزومات و امثال اینها نیست تقریبا امکان پذیر نیست.
وی متذکر شد: امروز بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد در راستای طرح ماندگار ریاست محترم دانشگاه به نام طرح 31-100 یا طرح 31-31 گام هایی در آینده نه چندان دور بردارد و این طرح به این شکل است که 31-100 یا 31-31 که 100 به معنای صدمین سال قدمت این دانشگاه و 31 یعنی 31 استان که مدیران ارشد به ویژه استاندارن به میزان 100 هکتار زمین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهند.
احمدی بیان داشت: تربیت دانشجومعلم قیمتی و دانشجومعلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به امکانات و هزینه دارد و بنیاد خیرین امیدوار است با تاسیس 31 شعبه در کشور با کمک خیراندیشان نیکوکار و کسانی که ثروت و موهبت الهی در اختیار آنها قرار گرفته در کنار این دانشگاه قرار گرفته و این طرح را اجرایی کنند.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور در پایان گفت: امیدواریم که بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بتواند با حرکت های سازنده و ایجاد اعتماد برای خیرین این نیت خود را عملی کند.

اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز اظهار کرد : امیدواریم با همت و یاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان بتوانیم امروز شعبه استانی این بنیاد را در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رقم بزنیم و مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان را از سد راه برداریم و آغاز کاری برای توسعه کمی و کیفی و همه جانبه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر باشد.


رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به تشریح آمار دانشجویان این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان کشور که برخاسته از مراکز تربیت معلم سابق است با نام جدید دانشگاه فرهنگیان از سال 91 آغاز به کار کرده است و در 31 استان کشور شعبه هایی در واحد خواهران و برادران را دارا می باشد که در استان بوشهر نیز در پردیس خواهران بنت الهدی صدر و پردیس برادران پردیس علامه طباطبایی به ارائه خدماتی به دانشجو معلمان می پردازیم.
مولایی گفت : در حال حاضر آمار منتهی به سال 1400 بدون ورودی های جدید ما 1322 دانشجو معلم به صورت تمام وقت خوابگاهی به صورت پیوسته داریم که از این آمار 573 نفر پسران و 749 نفر دختران هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 97 در پردیس نسیبه تهران در خصوص تاکید ایشان به اینکه تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت سنگینی در زمینه تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیدا کرده و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر کسی که بناست ردای معلمی بر تن کند می بایست از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شود.
مولایی در ادامه گفت: به دلیل بازنشسته شدن فزاینده نیروهای آموزش و پرورش در سال های 1402 و 1404 با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم بود که بیش از 200 هزار نفر از بدنه آموزش و پرورش جدا خواهند شد و جایگزینی این نیروی انسانی نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی ادامه داد: این امر در دستور کار دانشگاه فرهنگیان کشور قرار گرفته است و هم اکنون با بیش از 90 هزار دانشجوی پیوسته که از طریق کنکور سراسری در رشته های مختلف جذب می شوند در صدد هستیم که این نیاز آموزش و پرورش کشور را مرتفع کنیم.
مولایی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید سازمان امور استخدامی در مهرماه سال آینده 25 هزار ردیف استخدامی جدید برای جذب دانشجو معلمین صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه شیوه های جذب دانشجو در این دانشگاه افزود: با توجه به نیازهایی که در کشور وجود دارد دو شیوه جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است که شیوه نخست جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و شیوه دوم موسوم به استخدام از طریق ماده 28 است که یک شیوه مقطعی است و به خاطر نیاز اظطراری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.
مولایی به تشریح شیوه جذب دانشجو از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: در این شیوه آزمون استخدامی از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های کشور با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می شود و از کسانی که در آزمون کتبی قبول می شوند سه برابر ظرفیت برای مصاحبه تخصصی به دانشگاه فرهنگیان فراخوانده می شوند و پس از انجام فرایند مراحل مصاحبه و گزینش تعدادی که می بایست به دانشگاه معرفی می شوند و دانشگاه طی دو ترم فشرده کار آموزش شیوه های تدریس و ارزیابی را اعمال می کند و پس از دو ترم این افراد جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی متذکر شد: در سال گذشته دو بار آزمون استخدامی برگزار شده که بناست در مرحله اول 500 نفر و در مرحله دوم 400 نفر جذب دانشگاه شوند و اخیرا با مصوبه مجلس شورای اسلامی حق التدریس های شاغل در استان را نیز تحت پوشش قرار داد ه ایم و کار آموزش فشرده برای 700 نفر از آنها برای استخدام را آغاز نموده ایم.
مولایی تصریح کرد: برآورد ما این است که از 25 هزار ردیف استخدامی 500 نفر جذب دانشگاه فرهنگیان بوشهر خواهند شد و بنابراین اگر آمار فعلی دانشجویان را به این آمار اضافه کنیم ما در اول مهرماه سال جاری میزبان بیش از 1800 دانشجو معلم خوابگاهی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: از طرفی میثاق دانشگاه فرهنگیان حکم می کند که دانشجویان حتما به صورت تمام وقت در پردیس حضور داشته باشند و زندگی خوابگاهی دانشجو معلم قسمتی از فرآیند تربیت معلم محسوب می شود و لذا فراهم آوردن زندگی دانشجویی در محیطی در خور تربیت معلم نیازمند به پیش بینی ها، مدیریت ها و برنامه ریزی های خاصی است که متاسفانه سال هاست به دلیل کم توجهی به امر تربیت معلم زیرساخت های کار برای تربیت معلم در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بوشهر فراهم نیست.
مولایی ادامه داد: فراهم آوردن زندگی دانشجویی بیش از 1800 نفر به تناسب هر 8 یا 6 نفر در یک اتاق نیازمند تقریبا 250 تا 300 اتاق و بقیه خدمات جانبی است که این امکانات فضای فیزیکی در حال حاضر برای دانشگاه میسر نیست و می بایست این امر ظرف 4-3 ماه آینده با همت مسئولین استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان و مسئولین استانی دانشگاه فرهنگیان بوشهر محقق شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در راستای آینده نگری و برای ایجاد بستری مناسب برای گذراندن پیک های بعدی استخدام های آموزش و پرورش، نیاز به یک بنیاد حامی داریم که این بنیاد در سراسر کشور با نام بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اساسنامه ای مدون شکل گرفته و امروز بنا است که در این مراسم بحث انتخاب هیات مدیره بنیاد خیرین را داشته باشیم با امید به اینکه بنیاد خیرین بتواند به عنوان بازوی محرکه در کنار دانشگاه فرهنگیان بوشهر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار