رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تخصیص و حذف ارز دارو به گوش می‌رسد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تخصیص و حذف ارز دارو به گوش می‌رسد خواستار تخصیص ارز در اسرع وقت توسط بانک مرکزی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تخصیص و حذف ارز دارو به گوش می‌رسد

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار تخصیص ارز دارو در اسرع وقت توسط بانک مرکزی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید در جریان بررسی لایحه بودجه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف ارز دارو و کالاهای اساسی مبتنی بر شواهد علمی بودند در این مسیر با توجه به اهمیت و حساسیت دسترسی مردم به دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، این کمیسیون، تمامی تلاش خویش را معطوف به اقناع بخش قابل توجهی از نمایندگان طیف اقتصادی مجلس نمود و در این راستا ضمن برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان، صاحب نظران، متخصصان و مسئولان وزارت بهداشت و نیز تولید کنندگان و وارد کنندگان دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی نهایت توانست نظر اکثریت نمایندگان محترم مجلس را مبتنی بر استمرار تخصیص ارز ترجیحی و عنداللزوم حذف تدریجی آن بر اساس شرایط مندرج در قانون بودجه کل کشور ۱۴۰۰ جلب نماید در همین راستا معاون اول محترم جنابعالی نیز طی نامه ای مراتب نگرانی دولت را از ممنوعیت تخصیص ارز ترجیحی در مصوبه احتمالی مجلس محترم به استحضار مقام معظم رهبری رساند.

اینک با توجه به تلاش های صورت گرفته و اقبال نمایندگان محترم، این موضوع در جزء (۳) بند (ب) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به خوبی تدبیر شده است لیکن متاسفانه اخیرا زمزمه های جدیدی مبنی بر عدم تخصیص ارز و حذف آن از دارو و تجهیزات مصرفی به گوش می رسد که عملکرد دو ماهه دولت محترم و سهل انگاری بانک مرکزی در تخصیص ارز بر نگرانی های موجود افزوده است.

قدر متیقن تایید میفرمایید استمرار وضعیت موجود و عدم تخصیص ارز به بخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بدون تردید مشکلات جدی را فرا روی مردم عزیز به ویژه بیماران و خصوصا بیماران صعب العلاج، خاص و نادر ایجاد خواهد نمود و تبعات اجتماعی جدی را به همراه خواهد داشت.

از این رو انتظار دارد اکیدا دستور فرمایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون بودجه سال جاری با قید فوریت نسبت به تخصیص ارز برای این مهم اقدام نموده و از مخاطرات احتمالی آن پیشگیری نماید.

بدیهی است کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی این امر را به عنوان دغدغه ملی مستمرا رصد نموده و امید است دولت محترم در انجام این مهم تسریع لازم را معمول کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار