مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار دارد

زاهدان (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت پوشش بیمه خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم از منابع سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، رضا عباسی اظهار کرد: برای پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم بیمه سلامت همکاری نزدیکی با جامعه اوتیسم داشته و از منابع سازمان بیمه سلامت این پوشش صورت می گیرد که بیماران دغدغه ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت برای درمان بیماری های صعب العلاج در کنار مردم است، گفت: فردی که دچار سرطان می شود وقتی وارد چرخه درمان و تشخیص شود باید هزینه های فراوانی را پرداخت کند به همین دلیل این نگاه در سازمان بیمه سلامت وجود دارد که این بیماریها را تحت پوشش قرار دهد و دغدغه بیماران را کم کند.

گفتنی است، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اقدامات موثر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ارائه خدمات بهینه به بیماران اوتیسم و مدیریت هزینه های بیمه ای این افراد تشکر کرده است.

بیماری اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که در سالهای اولیه رشد کودک خود را نمایان می کند. این اختلال باعث می شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارتهای ارتباطی به درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران می شود.

کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارتهای شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیتهای سرگرم کننده و بازی دارای مشکل هستند که اگر در سن پایین تر شناخته شود اقدامات مداخله ای موثری را می توان انجام داد که مبتلایان به اوتیسم به زندگی طبیعی نزدیک تر و خود اتکا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار