مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد:

اهمیت غربالگری در طرح سنجش سلامت نوآموزان

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی بر اهمیت غربالگری در طرح سنجش سلامت‌جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دبستانی و پیش دبستانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت غربالگری در طرح سنجش سلامت نوآموزان

اولین جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان سال ۱۴۰۰ صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی و ضدعفونی مرتب مراکز‏ سنجش سلامت نوآموزان به عنوان اولویت کاری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سنجش نوآموزان امری جهانی است و غربالگری در پایگاه‌های سنجش سلامت منجر به پیشگیری از مشکلات حاد در آینده می شود.

منافی بیان کرد: آمار بالای بی‌سوادی اولیا در آذربایجان غربی، لزوم فرهنگ سازی در راستای ارتقا آمار کمی سنجش نوآموزان را دوچندان کرده است.

این مقام مسئول بر لزوم اقناع اولیا دانش آموزان در فرآیند سنجش سلامت تاکید کرد و گفت: همچنین انتظار می رود در جهت ارزیابی کامل دانش آموزان عشایر و مناطق صعب العبور تلاش شود و تبلیغ و اطلاع رسانی سنجش در سطح استان باید به گونه ای صورت پذیرد که خانواده ها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده از زمان و نحوه اجرای آن مطلع گردند.

«عیسی محمدی» رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان نیز گفت: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

وی افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیش دبستان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از خردادماه سال جاری با همکاری مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی سنجش اجرا خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته در استان آذربایجان غربی، بیش از 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار