مدرس و مربی رسمی فدراسیون پهلوانی:

خصوصیات ارزنده اخلاقی از دستاوردهای ورزش زورخانه‌ای است

ملارد(پانا) - ورزش زورخانه‌ای سال ١٣٨٩ در یونسکو به نام ایران ثبت شد و روز هشتم خرداد را به نام روز فرهنگ پهلوانی نامیده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خصوصیات ارزنده اخلاقی از دستاوردهای ورزش زورخانه‌ای است

در تقویم ایران، هشتم خرداد به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده شده است. به بهانه این روز و آشنایی با این ورزش، مصطفی واحد، قهرمان چندین دوره مسابقات کشوری در رشته چرخ تیز و تیمی زورخانه‌ای و بهترین مربی کشور در پنج سال گذشته در رده‌های سنی مختلف، گفت وگویی با پانا انجام داد.

واحدی گفت: من مدرس و مربی رسمی فدراسیون پهلوانی و دبیر هیئت ورزش زورخانه‌ای استان البرز هستم و به مدت ۱۸ سال سابقه فعالیت در این رشته را دارم.

او در مورد پیشینه ورزش باستانی عنوان کرد: قدمت این ورزش ملی، مذهبی و کهن ایران، حداقل ٨٠٠ سال و حداکثر ٣٥۰۰ سال است.این ورزش سال ١٣٨٩ در یونسکو به نام ایران ثبت شد و روز هشتم خرداد را به نام روز فرهنگ پهلوانی نامیده‌اند.

او در مورد فعالیت خود در مدرسه ورزش المپیک ۲۰۲۰ ملارد بیان کرد: این مدرسه با مدیریت محسن اصغر، چندین سال است که ورزش زورخانه‌ای را بصورت ابتکاری در میان شهرستان‌های تهران، ورزش زورخانه‌ای را دروس آموزشی دانش‌آموزان قرار داده است. امسال اولین سال است که در این مدرسه فعالیت می‌کنم و قبل از این در چندین مدرسه، دبستان و مهدکودک‌ به عنوان مربی یا معلم فعالیت کرده بودم.

مربی نمونه کشوری در مورد هدف مدارس از ایجاد این کلاس‌ها افزود: قبل از یادگیری این ورزش، مدرسه تلاش می‌کند که دانش‌آموزان با مرام و رفتار پهلوانی آشنا شوند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. در این ورزش آن‌ها، خصلت‌هایی مانند: احترام به بزرگتر، احترام به کوچکتر، افتادگی، خلوص نیت، تواضع، متانت و صمیمیت با دیگران، آداب و معاشرت را یاد می‌گیرند و در زندگی خود به کار می‌برند.

واحد در مورد این ورزش و توسعه آن در میان دانش‌آموزان، تصریح کرد: ای کاش ورزش باستانی که به عنوان ورزش ملی و مذهبی ما ایرانیان است در زنگ ورزش کلیه پایه‌های تحصیلی قرار بگیرد تا همه ایرانیان با این ورزش کهن ایرانی بیشتر آشنا شوند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار