یک دانش‌آموز رای اولی در شهرکرد:

من رای می‌دهم، چون باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت

شهرکرد(پانا) - مریم شیروانی، یک دانش‌آموز رای‌اولی می‌گوید انتخاب رئیس‌جمهور کارآمد باعث پیشرفت کشور می‌شود. او بر این باور است، انتخابات مساوی با تعیین سرنوشت است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
من رای می‌دهم، چون باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت

با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ و داغ تر شدن تنور انتخابات، مریم شیروانی یکی از دانش آموزان پایه دوازدهم و رای‌اولی در شهرکرد، از حس و حالش برای رای‌دادن، به پانا گفت.

او که به سن قانونی رای دادن یعنی ۱۸سالگی رسیده است، درباره خصوصیات یک رئیس‌جمهور شایسته می‌گوید: «به نظر من یک رئیس‌جمهور مطلوب باید با ایمان، عدالتخواه و مردمی باشد.»

در ادامه شیروانی درباره احساس خود و رای‌اولی بودن عنوان می‌کند: «رای‌اولی یعنی شخصی که به سن قانونی رسیده باشد و اولین رای خود را بدهد.حس عجیبی دارم با خود می‌گویم انتخاب یا رای من هم نقش مهمی در انتخاب یک رئیس‌جمهور عالی و وظیفه‌شناس دارد.»

مریم شیروانی معتقد است رای او بر داشتن کشوری آباد نقش اساسی دارد.

او می‌گوید: «من رای می‌دهم، چون باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت، یعنی سرسبزی و شکوفایی.»

این دانش‌آموز رای‌اولی درباره تاثیر انتخاب یک رئیس‌جمهور خوب در اداره بهتر کشور بیان می‌کند: «در این صورت کشور بی‌هیچ کم و کاستی با بهترین امکانات به مردم خودش خدمت می‌کند، اوضاع مالی و اقتصادی کشور رو به بهبود می‌رود، نام کشور جزو کشورهای مفید و موفق قرار می‌گیرد، مردم از فقر نجات پیدا می‌کنند، تحریم‌ها شکسته می‌شود و اوضاع نابسامان کشور مساعد خواهد شد. همچنین آینده جوانان درخشان‌تر شده و زمینه شغل، ازدواج و مسکن جوانان فراهم می‌شود.»

او در پایان تاکید می‌کند: «دانش‌آموزان رای‌اولی هم‌سن و‌ سال من با دقت رای دهند، چون یک رئیس‌جمهور خوب نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد و سرنوشت جوانان کشور را تعیین می‌ند.»

خبرنگار دانش آموز : مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار