الهیار خبر داد

آغاز نقل و انتقالات اضطراری فرهنگیان از نیمه دوم مردادماه

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت نقل و انتقالات اضطراری در نیمه دوم مردادماه انجام خواهد شد. 

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نقل و انتقالات اضطراری فرهنگیان از نیمه دوم مردادماه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز علی الهیار ترکمن، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: در آموزش و پرورش ۸۸هزار نفر مشمول فوق العاده مناطق مرزی می شوند، ما پیگیر حل مشکل این همکاران هستیم.

الهیار گفت: برای توسعه باشگاه های رفاهی باید توجیه اقتصادی وجود داشته باشد لذا استان هایی که در حال توسعه باشگاه های رفاهی هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: شاخص های توزیع نیروی انسانی با حضور کارشناسان مربوطه طراحی شده است و ساماندهی این موضوع با حضور نماینده برنامه و بودجه، از ۲۰اردیبهشت آغاز و تا ۵خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ١٤٠١-١٤٠٠ بیش از ۱۳میلیون دانش آموز خواهیم داشت همچنین، در سال جاری بیش از ۹۵هزار نفر بازنشسته خواهیم داشت. به دلیل کمبود نیروی انسانی، تلاش می کنیم شرایط استمرار خدمت حدود ۶۰هزار نفر از بازنشستگان را فراهم کنیم.

وی، ورودی دانشگاه فرهنگیان را در مجموع بیش از ۸۸هزار نفر اعلام و عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۹۰هزار نیرو در سال جدید تحصیلی کسری نیرو داریم.

الهیار افزود: تدریس موظف معاونان، استفاده از تدریس نیروهای حق التدریس شاغل و آزاد، بهره مندی از نیروهای خرید خدمات آموزشی، و در صورت لزوم، کاهش پست های مدیریتی از جمله راه حل های جبران کسری نیرو انسانی است که برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: موضوع نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی صدور ابلاغ ها، کلاس بندی و برنامه ریزی برای سال جدید تحصیلی در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، اضافه کرد: انتقال دائم نیروها باید پس از پایان تعهد آن ها باشد و برای انتقال موقت نیز نیرو باید حداقل دوسال سابقه خدمت داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتقال به کلان شهر ها همچنان ممنوع است و نقل و انتقالات اضطراری نیز در نیمه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد.

الهیار افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای وضعیت آمار، وزارت آموزش و پرورش، رتبه اول کمیته آمار بخشی شورای عالی آمار کشور را کسب کرده است. در راستای اقداماتی که برای ارتقای بهره وری در آموزش و پرورش انجام شد، وزارت آموزش و پرورش در شاخص های بهره وری نیز در بین دستگاه های اجرایی، رتبه اول را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار