کچوئیان: اقدامات معاونت نظارت در دانشگاه فرهنگیان نیازمند حمایت است

تهران (پانا) - دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، برنامه‌ها و اقدام‌های معاونت نظارت در دانشگاه فرهنگیان را نیازمند تقویت و حمایت همه جانبه دانست و گفت توجه به نتایج گزارش‌های معاونت نظارت، استقرار و تضمین کیفیت در دانشگاه را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کچوئیان: اقدامات معاونت نظارت در دانشگاه فرهنگیان نیازمند حمایت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه، در هفتمین نشست شورای تخصصی نظارت دانشگاه، با گرامیداشت سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی غرور آفرین خرمشهر قهرمان، از 28 خرداد ماه جاری به عنوان روزی بزرگ برای ملت ایران یاد و ابراز امیدواری کرد: پایان خرداد ماه امسال، شاهد موفقیتی بزرگ برای کشور در عرصه انتخابات پیش رو باشیم.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در ادامه با اشاره به دشواری تربیت معلم از طریق فضای مجازی، اهتمام جدی معاونت آموزشی و دیگر حوزه های دانشگاه فرهنگیان را به منظور ارائه آموزش های کیفی به دانشجو معلمان ستودنی خواند و گفت: فعالیت این عزیزان گویای این واقعیت است که آموزش تحت هیچ شرایطی در دانشگاه فرهنگیان تعطیل شدنی نیست.

کچوئیان، کرونا را موقعیتی مناسب به منظور مهیا شدن فرصت های قابل توجه برای همگان، خصوصا نظام آموزش عالی کشور دانست و خاطر نشان کرد: یکی از این فرصت ها بهره مندی از فضای مجازی برای آموزش بود، که این مهم به تدریج در سازمان های آموزشی در حال نهادینه شدن است.

وی، از ارزیابی دوره های آموزشی دانشگاه طی 3 مرحله جداگانه توسط معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد و گفت: ارزیابی دوره های آموزشی به طور جد، در مراکز و پردیس های استانی انجام و با تلاش به منظور نبود هر گونه نقص در چگونگی و نحوه آموزش به دانشجو معلمان در صدد تقویت و توسعه فعالیت های مثبت آموزشی به دانشجو معلمان هستیم.

این مقام مسئول، با اشاره به ابزار مجازی، به عنوان عاملی مهم به منظور افزایش و تضمین کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان از فعالیت های اثرگذار مدیریت بالندگی حرفه ای سخن گفت و افزود: برگزاری310 هزار نفر ساعت دور‌ه‌های آموزشی توانمندساز برای اعضای هیات علمی، غیر هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان از جمله اقدامات مهم این مدیریت به شمار می رود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ارزیابی متوالی برنامه های آموزشی پردیس ها و مراکز را از طریق فضای مجازی بیانگر اهمیت تضمین کیفیت آموزش به دانشجو معلم توسط استاد دانست و تصریح کرد: کرونا همراه با چالش ها، کریدور و مسیری جدید به روی جهان و سازمان های آموزشی گشود.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظارت های مداوم مدیریتی، تدوین و اجرای نقشه راه نظارت، حضور هیات های نظارت استانی در مراکز و پردیس ها، اقدامات مرتبط با کانون ارزیابی، تمهید مقدمات برنامه سدید، برگزاری آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده 28 در دو مرحله و همچنین اجرای رهنامه 40 ماده ای در مراکز و پردیس ها را از جمله اقدامات مهم معاونت نظارت در راستای استقرار و توسعه تضمین کیفیت برشمرد.

عضو هبات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، عصر حاضر را دنیای قراردادهای صفر ساعتی توام با شرایط ملتهب بعضا غیر قابل کنترل دانست و اظهار داشت: با انجام هر فعالیت معمولا تا دستیابی به ایده آل های مد نظر فاصله موجود است. چرا که بخشی از منابع انسانی کارایی و اثربخشی لازم را دارا نیست.

این مقام مسئول، با تاکید بر تعهد و مسوولیت کاری کارکنان، حاکمیت تفکر سیستمی بر سازمان را یک ضرورت اعلام و با الزامی خواندن همسرایی در کیفیت اظهار داشت: در تفکر سیستمی، تلاش همگان برای تحقق کیفیت است. چرا که همه افراد سازمان در تعامل با یک دیگر و با ارتباطی متقابل هدفی مشخص و مشترک را به نفع سازمان طی می کنند.

کچوئیان، در پایان خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان خواستار اتخاذ رویکرد سیستمی، به منظور اقدام و فعالیت ستاد و صف به صورت یک کل واحد شد و گفت: معاونت نظارت نیازمند حمایت جدی است. لازمه این امر نیز جدی تلقی شدن نتایج گزارش های معاونت نظارت به منظور استقرار و تضمین کیفیت در دانشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار