اثر بخشی آموزه‌های قرآنی و روانشناختی، بر کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان

شهر قدس (پانا)- آموزگار شهر قدسی رتبه دوم استانی تجارب برتر تربیتی در زمینه مشاوره را در نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت‌ در برابر آسیب‌های اجتماعی، شهرستان‌های استان تهران را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اثر بخشی آموزه‌های قرآنی و روانشناختی، بر کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان

سید یوسف موسوی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی 1400-1399 برگزار شد که از مجموعه آثار دریافتی و داوری، تعداد 13 اثر به استان ارسال شد که صغری باقرپور آموزگار پایه سوم ابتدایی شهرستان قدس دبستان فتح موفق به کسب رتبه دوم استانی تجارب برتر در زمینه مشاوره شد.

او افزود: در تجربه حاضر، هدف تعیین اثر بخشی آموزه‌های قرآنی و روانشناختی، بر کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی بود.

صغری باقرپور آموزگار پایه سوم ابتدایی شهرستان قدس که موفق به کسب رتبه دوم استانی تجارب برتر در زمینه مشاوره شده است گفت: روش تجربه، توصیفی و نمونه از نوع در دسترس و شامل 3 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی آموزشگاه شهرستان قدس بود که گزارشات زیادی از رفتارهای ناسازگاری درباره آنها به معلم و معاون آموزشگاه گزارش داده می‌شد بنابراین تجربه آموزش آموزه‌های قرآنی و روانشناختی در 30 گام روی این دانش آموزان اجرا شد.

او بیان کرد: یافته‌ها با مشاهده این دانش‌آموزان طی دو ماه نشان داد که رفتارهای ناسازگارانه آنان‌ کاهش یافته بود. زمانی که معلم کلاس، فعالیت را به عنوان تکلیف درسی در کلاس ارائه می‌دهد 89 درصد و فراوانی شرکت همین دانش‌آموزان در فعالیت مدرسه، که اختیاری است، 28 درصد است. پس در نتیجه اجرای آموزه‌های سودمند قرآنی و روانشناختی در کاهش رفتارهای ناسازگارانه و پیشگیری از رفتارهای آسیب‌زا موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار