جلسات شورا باید برای برنامه‌های مدیریتی، سیاست‌گذاری و تصمیم گیری باشند

زنجان (پانا) - جلسه‌ شورای آموزش و پرورش استان زنجان با حضور خاتمی، نماینده‌ ولی فقیه و امام جمعه‌ زنجان، مرادی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مظفری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، صفری، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و سایر اعضا در حضور خبرنگاران در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسات شورا باید برای برنامه‌های مدیریتی، سیاست‌گذاری و تصمیم گیری باشند

در این جلسه مرادی نافچی ضمن عرض خیر مقدم به حضار گفت: جلسات شورا باید برای برنامه‌های مدیریتی، سیاست‌گذاری و تصمیم گیری باشند. هدف از برگزاری این جلسات همدردی با مسئولین نیست.
وی افزود: در این جلسات باید برای اوقات فراغت، مسائل طرح مسکن و دیگر مسائل و مصوبات سیاست گذاری شود تا الزام اجرایی داشته باشند و در سطح این شورا به مدیران مربوطه تذکر لازم داده شود.
مرادی تصریح کرد: دبیرخانه باید در راستای سیاست‌گذاری‌ های مصوب جلسه عمل کند. مدیران مسئول مسائل مطرح شده در جلسه شورا باید همگی در این جلسات حاضر باشند.

معاون سیاسی استاندار افزود: طرح اجرایی ۲۱مدرسه باید در ۱۴۰۰ شروع شود. گزارش پیشرفت طرح‌های مطروحه و مسکن فرهنگیان باید به مدیران ذی‌ربط شهرداری، استانداری، اداره راه و شهرسازی و نماینده محترم ولی فقیه در استان تا جلسه بعد به صورت شفاف ارائه شوند.

مرادی تأکید کرد: پیگیری و تسریع ساخت مسکن فرهنگیان باید در اولویت برنامه‌ها باشد. نوسازی آموزشگاه‌ها و غیره.. نیز باید توسط مسئول محترم نوسازی در جلسات دیگر شهرستان بررسی شوند.
مرادی در خصوص اوقات فراغت که یک طرح ملی است گفت: این طرح نیازمند جلسه‌ای همراه با دستگاه های متولی امر خواهد بود که مطمئنا باید این جلسات الزام آور باشند.

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه به تشریح برنامه‌ها پرداخت و گفت: فروش املاک ذی‌ربط آموزش پرورش برای مدرسه‌سازی هزینه خواهد شد تا ساخت 21 مدرسه به اتمام برسد. در این خصوص 4 ملک واقع در ( صدر جهان، کارمندان، کوچه مشکی، اسلام آباد) بصورت مزایده برای فروش و هزینه برای ساخت این مدارس به ارزش 120 میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌اند.
مظفری افزود: دومین چالش موجود، زمین مسکن ملی فرهنگیان است. تعیین تکلیف مسکن خرمدره و ابهر انجام شده است. رایزنی‌های لازم برای تخصیص ملک مطلوب برای مسکن فرهنگیان شهر زنجان با استاندار از اقدامات آموزش و پرورش استان بوده که برای آن زمینی ویژه در پونک در نظر گرفته شده است. تعیین و تشخیص افراد متقاضی دریافت مسکن ملی فرهنگیان از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش است.
مظفری تصریح کرد: ایجاد تعامل با شهرداری و اداره راه و شهرسازی برای تخصیص زمین‌ها از املاک آموزش و پرورش یا زمین‌های اقدام ملی برای مسکن فرهنگیان ضروری است. این جلسه، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش برای تخصیص زمین به فرهنگیان است که تا امروز باید حداقل محل زمین‌ها تعیین می‌شد.
صفری‌، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس در این جلسه گفت: همکاری مطلوبی بین نهاد‌های استان برای اجرای طرح‌ها وجود دارد. استاندار خواستار اقدامات و هماهنگی با شهرداری در خصوص این امر است، ولی شهرداری به غیر از زمین‌های برکت انشعاب نمی‌دهد.

گنج‌خانلو معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: آموزش پرورش متولی طرح کشوری تابستانه دانش‌آموزان است. امسال شعار «هرخانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک مهارت» را باید عملی کرد. برنامه‌ها از نیمه دوم خرداد شروع خواهد شد. پنجم تیرماه زمان شروع برنامه طرح تابستانه کشوری است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. اختتامیه در ماه محرم با برنامه‌های خاصی پیگیری خواهد شد.
گنج‌خانلو افزود: چند محور مهارتی هدف‌گذاری شده در غالب معارف و بصیرت، تربیتی و هنری، ورزش و سلامت و محورهای تخصصی خواهد بود. بعلت شرایط کرونا مطمئنا برنامه‌ها بصورت مجازی نیمه مجازی و حضوری و نیمه حضوری و براساس دستور العمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.
وی مساعدت دستگاه ها را به این شرح زیر بیان کرد: انتظار ما از استانداری برای هماهنگی با نهادهاست. انتظار از اداره ورزش و جوانان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت است. ازسازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌های فنی و از هلال احمر برای کلاس‌های مهارت آموزی انتظار داریم که پیگیری خواهند شد. انشاءالله همکاری‌های لازم صورت بگیرند.
و در نهایت از صدا و سیما انتظار می‌رود پوشش کاملی از برنامه‌ها و اختتیامیه و افتتاحیه را داشته باشد.
مظفری در ادامه گفت: پنج تیر شروع طرح کشوری تابستانه است و از مقامات استانی انتظار داریم در مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌ها بصورت فعال مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار