هوای امروز تهران قابل قبول است

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد نسبتا شدید طی امروز (۴ خرداد ماه) برقراری وضعیت قابل قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق ‌پایتخت به‌همراه دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هوای امروز تهران قابل قبول است

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۴ اردیبهشت ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

طی روز با وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع رگبار پراکنده از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۵ خرداد ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق، کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال داشته باشد. به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی همراه با رشد ابرناکی و وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد.

با استمرار این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۵ خرداد) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار