معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

اجرای یکپارچه برنامه‌های ورزشی مدارس کشور در چارچوب بسته تربیتی «ایرانمون»

جعفری: پرچم، قرآن و هویت ملی در متن فعالیت‌های ورزشی مدارس لحاظ می‌شود

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، با تأکید بر لزوم پیوند ورزش مدرسه‌ای با تربیت هویتی گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی مدارس باید فراتر از تحرک جسمانی، حامل پیام‌های فرهنگی، دینی و ملی باشند تا به تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان منجر شود.

کد مطلب: ۱۶۴۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای یکپارچه برنامه‌های ورزشی مدارس کشور در چارچوب بسته تربیتی «ایرانمون»

محمد جعفری در گفت‌وگو با پانا درباره بسته «ایرانمون» که از سوی معاونت پرورشی آموزش و پرورش تهیه شده است، به رویکرد فعالیت‌های تربیتی در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت: «یکی از موضوعاتی که همواره در فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت مورد تأکید ما بوده، این است که اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها با رویکرد تربیتی همراه باشد و صرفاً به جنبه جسمانی محدود نشود.»

اجرای صبحگاه مدارس با موسیقی «ضربان مدرسه»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «به عنوان نمونه، در ورزش صبحگاهی که در مدارس کشور اجرا می‌شود، تلاش کردیم این فعالیت‌ها دارای پیام‌های تربیتی، فرهنگی و هویتی باشد. در همین راستا، یک اقدام مشترک با معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شد و موسیقی با عنوان «ضربان مدرسه» تولید و به سراسر کشور ابلاغ شد. بر اساس این آهنگ، حرکات ورزشی مشخصی توسط همکاران ما طراحی شد که هم در مدارس پسرانه و هم در مدارس دخترانه اجرا می‌شود. این حرکات ورزشی هماهنگ با آهنگ «ضربان مدرسه» است که به‌صورت یکپارچه در کشور اجرا می‌شود.»

آهنگ «ضربان مدرسه»، با تکیه  بر نمادهای  هویت ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان

وی با اشاره به محتوای فرهنگی و هویتی این برنامه اظهار کرد: «در آهنگ ضربان مدرسه، آغاز فعالیت با نام خداوند، توسل به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران همراه است. این‌ها نمادهایی هستند که در راستای تقویت هویت ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان طراحی شده‌اند و تلاش داریم این مفاهیم به‌صورت مستمر در برنامه‌های مدارس جاری و نهادینه شود.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: «معتقدیم می‌توان از بستر فعالیت‌های ورزشی برای آموزش مفاهیم هویتی، دینی و ملی استفاده کرد و این مفاهیم را به شکلی ملموس به دانش‌آموزان منتقل کرد؛ به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان هم آن را درک کنند و هم با آن ارتباط بگیرند.»

جعفری با اشاره به سایر برنامه‌های ورزشی مدارس گفت: «در المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای نیز تلاش شده سرودی که اجرا می‌شود، هم سرودی هویتی باشد، هم جنبه ورزشی داشته باشد و هم پیام‌های فرهنگی را منتقل کند. به عبارتی، در طراحی این برنامه‌ها تلاش شده است تلفیقی از ورزش، فرهنگ و هویت ملی و دینی مورد توجه قرار گیرد.»

توجه به پرچم در تمام برنامه‌های ورزشی

وی اضافه کرد: «در تمامی برنامه‌هایی که در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت اجرا می‌شود، موضوع احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران، توجه به قرآن، تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی و تعهد به کشور به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مورد تأکید قرار گرفته است تا این مفاهیم به شکل عملی لمس شود و به دانش‌آموزان آموزش داده شود.»

جعفری گفت: «هدف ما این است که دانش‌آموزان علاوه بر نشاط، تحرک و سلامت جسمی، به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند و تعهد و تعلق خاطر آن‌ها نسبت به کشور ایران از طریق همین برنامه‌های تربیتی و ورزشی تقویت شود.»

حجم فایل ویدیویی : ۱۳.۷۱M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۰۴ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار