گفت‌وگو با ناهید کیانی، تنها نماینده تکواندو بانوان کشورمان در المپیک

با تمام وجودم می‌جنگم تا در توکیو مدال بگیرم

تهران (پانا) - مسابقات تکواندو انتخابی المپیک در اردن برگزار شد و ناهید کیانی در دیدار نیمه نهایی وزن ۵۷- کیلوگرم برابر نماینده میزبان به برتری دست یافت و ضمن صعود به دیدار نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
با تمام وجودم می‌جنگم تا در توکیو مدال بگیرم

به‌گزارش ایران، کیانی، تنها نماینده تکواندو بانوان ایران است که در توکیو حضور خواهد داشت. او همچنین شصت و یکمین سهمیه المپیک کاروان ورزشی کشورمان را کسب کرد. تکواندوی ایران موفق به کسب دو سهمیه دیگر المپیک توسط آرمین ‌هادی‌پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی شده است.

ناهید کیانی، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم درخصوص مسابقات گزینشی المپیک در اردن گفت: «سطح مسابقات بالا بود و همه تکواندوکارانی که از المپیک جامانده بودند، با رنکینگ بالا در این مسابقات شرکت کردند و خدا را شکر موفق شدم که حریفانم را شکست دهم. در جدول سختی حضور داشتم و رنکینگ وزن 57- کیلوگرم هم در جدول من بود و رقابت سختی با حریفانم برای کسب سهمیه داشتم اما هر زمان که کار سختی پیش ‌رو داشتم، به بهترین نحو آن را انجام دادم.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «من پیش از این در وزن 49- کیلوگرم مبارزه می‌‌کردم و به وزن 57- کیلوگرم آمدم. با توجه به ارتقای وزنی که داشتم و وزنه‌هایی که در تمرینات زدم برای حضور در مسابقات از نظر بدنی کاملاً آماده بودم. برای کسب سهمیه المپیک تلاش زیادی کردم و حتی خودم را از نظر روحی هم آماده کردم. تمام این موارد دست به دست هم داد تا در اردن موفق باشم. مصمم بودم که تحت هر شرایطی حق خود را در این مسابقات بگیرم و خوشبختانه این گونه هم شد و به حقم رسیدم.»

این بانوی المپیکی کشورمان در پاسخ به این سؤال که چه حسی از کسب سهمیه دارد، افزود: «از کسب سهمیه بسیار خوشحالم و حس خوبی دارم اما قشنگ‌تر از حس کسب سهمیه، بالا رفتن از سکوی المپیک است. تمرکز درست روی حضور در المپیک، باعث شد کسب سهمیه کنم، چرا که هدف اصلی‌ام حضور در توکیو بود و مسابقات کسب سهمیه را یک راه می‌دیدم که باید از آن عبور می‌کردم.»
کیانی با اشاره به مشکلاتی که ویروس کرونا برای برگزاری تمرینات به وجود آورده بود، افزود: «جا دارد از فدراسیون تشکر کنم چرا که فدراسیون ما جزو معدود فدراسیون‌هایی بود که در ایام کرونا فعالیت داشت و ما بدون هیچ مشکلی تمرینات‌مان را پیگیری کردیم و هیچ وقت ما را از تکواندو دور نکردند. خدا را شکر توانستیم در دوران کرونا هم به تمرینات‌مان ادامه دهیم. علاوه بر این ما هیچ فرقی بین تیم دختران و پسران حس نکردیم؛ اتفاقی که خیلی برای ما خوشایند بود و و وقتی به این حمایت‌ها فکر می‌کردم، دلم نمی‌آمد سهمیه نگیرم و تلاشم چندین برابر می‌‌شد»

او در پاسخ به این سؤال که چرا سایر تکواندوکاران بانو موفق به کسب سهمیه نشدند، بیان داشت: «در این مسابقات تنها من و مهلا مؤمن زاده بودیم که برای کسب سهمیه حاضر شدیم که متأسفانه مؤمن‌زاده موفق به کسب سهمیه نشد. او لیاقت کسب سهمیه و مدال را در این مسابقات داشت. من برتری او را در این مسابقات نسبت به حریفانش دیدم اما شرایطی پیش آمد و بازی از دست مهلا در رفت. قسمتش نبود که در این المپیک حاضر شود اما چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود. همه جوره در کنار مهلا هستم و برای کسب موفقیت او دعا می‌‌کنم.»

این تکواندوکار بانو درخصوص حضورش به عنوان تنها نماینده بانوی تکواندو در المپیک و همچنین صحبت‌هایی که درخصوص فاصله این رشته با روزهای خوبش می‌‌شود، اظهار داشت: «حضورم به عنوان تنها تکواندوکار بانو در المپیک کارم را سخت‌تر می‌‌کند و فشار زیادی به من وارد می‌‌کند ولی تمام تلاشم را می‌‌کنم که از پس این فشارها بربیایم تا با روحیه بالا در المپیک حاضر شوم.
این که می‌‌گویند تکواندو از روزهای خوبش فاصله گرفته را قبول ندارم به این خاطر که در ماه‌های گذشته مسابقاتی برگزار نشده که ما بخواهیم در آن حضور یابیم. ما تنها در اردن حضور یافتیم و توانستیم یک سهمیه بگیریم. این اعتقاد از نظر من اشتباه و ناجوانمردانه است.»

تکواندو کار وزن 57- کیلوگرم درخصوص المپیک گفت: «هر کسی اگر بخواهد می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند، اما گرفتن مدال المپیک کار هر کسی نیست و باید برای رسیدن به آن سختی کشید و تلاش کرد. هیچ ورزشکاری تنها راضی به حضور در المپیک نمی‌شود و همه به کسب مدال در این میدان بزرگ فکر می‌‌کنند. من هم با تمام وجودم می‌‌جنگم تا در این مسابقات مدال بگیرم و به این موضوع امید بسیار زیادی دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار