برگزاری آزمون کشوری سنجش ملی پایه ششم در دو مدرسه ورامین

ورامین(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ورامین از آزمون کشوری سنجش ملی پایه ششم در مدارس ورامین با هدف پایش کیفیت آموزش در سه ماده درسی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون کشوری سنجش ملی پایه ششم در دو مدرسه ورامین

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، محمدرضا لاری ضمن اعلام این خبر گفت: این آزمون در دو حوزه دختران و پسران پایه ششم برگزار شد.

او هدف از برگزاری این آزمون را پایش کیفیت آموزش در سه ماده درسی ریاضی، علوم و خواندن دانست و گفت: امسال با وجود کرونا آموزش دستخوش تغییراتی شده است که از مهمترین آنها، ارائه آموزش در فضای مجازی بوده است. آزمون سنجش ملی کیفیت آموزش پایه ششم فرصت مناسبی است که ضمن رصد کیفیت آموزش ارائه شده، به آنالیز آموزش در فضای مجازی و در صورت نیاز به بازمهندسی روشهای تدریس بپردازیم.

او در ادامه افزود: سنجش از کیفیت خدمات آموزشی نظام آموزشی، در حوزه‌های پیشرفت تحصیلی و متغیرهای تربیتی به منظور ارتقاء سطح پاسخگویی است.

این مقام مسئول گفت: سنجش ملی دانش‌آموزان پایه ششم در سراسر کشور برگزار شده است که ۲ مدرسه از ورامین برای شرکت در یک پروژه مهم مطالعاتی کشوری انتخاب شده‌اند.

لاری در مورد شخصی سازی دفترچه‌ سوالات این آزمون برای هر دانش‌آموز، که از ویژگیهای خاص این آزمون بود، گفت: دلیل انتخاب دانش‌آموز مورد نظر هر دفترچه، استفاده از روش‌های نمونه‌گیری علمی برای حصول اطمینان از میزان کیفیت یادگیری نظام آموزشی است و هیچگونه تاثیر و امتیازی در روند تحصیلی و سوابق دانش‌آموزان نخواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار