معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

پیش بینی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 65428 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان

کرمان(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، گفت: پیش بینی می شود امسال سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای 65428 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان انجام شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 65428 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، فعالیتی مشترک بین وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و طبق اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مصوبه هیات وزیران و با نظارت شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی سنجش اجرا می شود.

وی افزود: مسئولیت اصلی برنامه سنجش به آموزش و پرورش واگذار شده و بقیه دستگاه ها هم از نتایج آن استفاده می کنند، در سال های اخیر سنجش از پیش دبستانی شروع شده تا کار سنجش و مداخلات از دوره پیش دبستانی انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: دستورالعمل این برنامه به همه شهرستان ها و مناطق استان ارسال شده و پس از انجام برنامه سنجش، دانش آموزان نیازمند به دریافت خدمات، شناسایی می شوند و مداخلات به هنگام صورت می گیرد.

ضیا گفت: در این دو سال شرایط متفاوتی داشتیم، اما امسال بر اساس آمار ثبت احوال 65428 نفر پایه اول و حدود همین آمار هم نوآموز پیش دبستانی داریم یعنی حدود 120 هزار نفر که اولویت سنجش با نوآموزان بدو ورود به پایه اول است اما شهرستان هایی که امکانات کافی در اختیار دارند می توانند سنجش کودکان دوره پیش دبستانی را هم انجام دهند.

بر پایه این گزارش، جلسه ستاد "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان" با حضور مجازی فرمانداران، بخشداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان و کارشناسان مربوط برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار