اردوغان: اسرائیل یک رژیم اشغالگر و تروریستی است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، تاکید کرد جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوغان: اسرائیل یک رژیم اشغالگر و تروریستی است

به گزارش العالم از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) بار دیگر بر تروریستی بودن رژیم صیونیستی تاکید کرد. اردوغان طی سخنرانی در مراسمی در استانبول گفت: «تا زمانی که جهانیان، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت تروریستی به‌رسمیت نشناسد، ساکت نمی‌نشینیم».

وی همچنین افزود: «ما به جهان خواهیم گفت که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و تروریستی، چگونه از سال ۱۹۴۷ فقط به اندازه یک مُشت دست زمین برای فلسطینی‌ها باقی گذاشت».

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به جوانان این کشور گفت: «شما باید این رژیم تروریستی را خوب بشناسید. رژیم تروریستی که جهان و بشریت از آن حرف می‌زند، همین اسرائیل است».

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی - بعد از یازده روز موشک‌باران شدن توسط مقاومت فلسطین - شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

امروز همچنین «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با استقبال از توقف درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، خواستار رفع علت‌های این مناقشات شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار