خانواده نقش پررنگی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

مشهد(پانا)- کارشناس ارشد مرکز مشاوره ناحیه۶ مشهد، ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزش مهارت‌های زندگی ناب را، کلید حل تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده نقش پررنگی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

زهرا آرین مهر کارشناس ارشد مشاوره در گفت‌وگو با پانا گفت: «جامعه امروز نیازمند افزایش دانش و آگاهی نسبت به مسائل و موضوعات به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، بسیاری از آسیب‌ها به واسطه عدم شناخت و ناآگاهی بروز و ظهور پیدا می‌کند، بنابراین باید از ظرفیت نهادهای اجتماعی برای ارتقای شاخص‌ها استفاده کنیم.»

آرین‌مهر گفت: «خانواده نخستین کانون شکل‌گیری کودک است و از این جهت خانواده نقش مهمی در گرایش به سوی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند. در این راستا توجه به شاخص‌های خانوادگی موثر در گرایش به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آن ایفا می‌کند.»

وی افزود: «راهکارهایی چون فرهنگ‌سازی، اجتماعی کردن، درونی کردن ارزش‌ها و هنجارهای جامعه از طریق آموزش مهارت‌های اجتماعی تاکید دارد. در واقع می‌توان چنین استنباط کرد، که ریشه اغلب آسیب پذیری‌های اجتماعی دانش آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آنها با مهارت های اجتماعی دانست؛ طوری که نقطه کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد. متاسفانه جوانان امروز خود را نشناخته اند و به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند، به علاوه از شرایط و موقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند. بنابراین بررسی نقش آموزش مهارت‌های اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.»

مهلاجلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار