تولید بیش از هزار و ۳۰۰ محتوای درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای مدرسه تلویزیونی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، از تولید بیش از هزار و ۳۰۰ محتوای درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای مدرسه تلویزیونی خبر داد. وی همچنین دلیل اهمیت تولید محتوا برای مدرسه تلویزیونی را دسترسی راحت‌تر دانش‌آموزان به آن دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از هزار و ۳۰۰ محتوای درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای مدرسه تلویزیونی

آخرین روز ضبط برنامه‌‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش مدرسه تلویزیونی کشور در هنرستان حافظ منطقه ۴ شهر تهران برگزار شد. در حاشیه این برنامه، سید مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و پانته‌آ دری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران از عوامل و دست‌اندر کاران این برنامه تقدیر به عمل آوردند.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به اینکه از زمان شروع بیماری کرونا، مهم‌ترین هدف، ارائه آموزش با کیفیت به دانش‌آموزان و هنرجویان بود گفت: «دستور کار ما این بود که به روش‌های مختلف، محتوای آموزشی را برای همه هنرجویان فراهم کنیم. یکی از این روش‌ها استفاده از برنامه‌های ضبط شده و استودیویی رشته‌های هنرستانی بود که آموزش و پرورش شهر تهران، مامور انجام این کار به صورت منسجم شد.»

وی با اشاره به اینکه بازخوردها و پیگیری‌های میدانی حاکی از کیفیت خوب برنامه‌های مدرسه تلویزیونی است گفت: «محتواهای ضبط شده علاوه بر اینکه در مدرسه تلویزیونی پخش می‌شدند در شبکه شاد نیز در قالب فیلم‌های آموزشی یا به صورت لینک بارگزاری می‌شدند. به این صورت امکان دسترسی به محتواها در هر زمان برای هنرجویان فراهم بود. همچنین در بخش متوسطه دوم شبکه شاد، در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، رشته‌ها به طور واضح مشخص شده‌اند و محتواهای آموزشی در قالب فیلم، پاورپوینت و متن با تفکیک درس‌ها قرار داده شده است.»

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از کارکردهای برنامه‌های مدرسه تلویزیونی، آموزش برای کل هنرجویان سراسر کشور است. نکته مهم دیگر این است که اکنون محتواهایی داریم که برای سالیان سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برآورد کیفیت کارها کاملا رضایت بخش است و بیش از هزار و ۳۰۰ برنامه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تولید شده است. خیلی‌ها در روزهای اول فکر می‌کردند که دروس عملی را نمی‌توان در بستر فضای مجازی یا مدرسه تلویزیونی ارائه کرد؛ اما ما این امکان را در هنرستان‌ها ایجاد کردیم. بیش از ۲۴ هنرستان در شهر تهران کمال همکاری را داشتند و بدون وقفه دوره‌های آموزشی را در قالب سه الی پنج باکس روزانه در شبکه‌های ۴ و آموزش، آماده و ارائه کردند.»

آذرکیش در خصوص اهمیت تامین سلامت دانش‌آموزان در کنار رسیدگی به حق آموزش آنان گفت: «حق آموزش یعنی دسترسی داشتن به آموزش با کیفیت؛ که مدرسه تلویزیونی یکی از روش‌های دسترسی به آن است. از آنجایی که شهری دائما در حالت قرمز یا نارنجی کرونایی نبود؛ با آبی یا زرد شدن مناطق، آموزش‌های کارگاهی در مدرسه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود. همچنین هنرستان‌ها تا ۱۵ مرداد زمان دارند و می‌توانند در هر زمان که وضعیت آبی یا زرد شود آموزش کارگاهی را شروع ‌کنند و نهایتا ارزشیابی را انجام دهند.»

آذرکیش در پایان گریزی به عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به ابزارهای ارتباطی زد و گفت: «هنرجویان با روش‌های متفاوتی می‌توانند از درسنامه‌ها، مدرسه تلویزیونی و محتواهای شبکه شاد استفاده کنند. اگر دانش‌آموزی به هر دلیلی ابزار ارتباطی در دسترس نداشته باشد؛ می‌تواند دروس عملی خود را به صورت حضوری و با توجه به رنگ‌بندی کرونایی محل زندگی خود پی بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار