هداوند خبر داد

بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش

تهران (پانا) - با حضور ویدئوکنفرانسی معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختتامیه کارگاه‌های آموزشی سفیران بهسازی آموزش استان خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در این نشست با بیان اینکه طرح سفیران بهسازی آموزش از ابتکارات استان خراسان رضوی می‌باشد اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی همیشه در ارائه آموزش‌ها و طرح‌های خلاقانه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی فعال و پیشرو است و یکی از ابتکارات دیگر این استان اجرای طرح همیار آموزش در سال گذشته است.

وی شناسایی و ارجاع به‌موقع دانش‌آموزان و غنی کردن روش‌های تدریس را از اهداف طرح سفیران بهسازی آموزش عنوان نمود و افزود: اجرای طرح سفیران بهسازی آموزش علاوه بر ارائه مطالب تخصصی به مدارس عادی، موجب تربیت افراد متخصص به عنوان رابط در مدارس عادی به منظور انتقال مطالب تخصصی به سایر همکاران می شود.

هداوند با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زیست‌بوم کرونا پیشتاز بوده است، افزود: سال گذشته ۲۶ دوره تخصصی ضمن خدمت کشوری ویژه کارکنان آموزش و پرورش استثنایی شامل مدیران مدارس، معلمان و کارشناسان ادارات برگزار شد و اهداف پیش‌بینی‌شده برای دوره‌های ضمن خدمت در سال گذشته ۱۵۱ درصد تحقق یافت.

وی گفت: با توجه به راه‌اندازی پایگاه جامع تحت وب آموزش، در حال بارگذاری محتواهای آموزشی در این پایگاه هستیم و تاکنون چندین فیلم در حوزه مشکلات ویژه یادگیری در این پایگاه بارگذاری شده است.

هداوند در ادامه با اشاره به 4 محور همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: اولین محور همکاری، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، محور دوم، آموزش و پرورش دانش‌آموزان دیرآموز است که در سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی می‌شوند ولی اقدامی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: محور سوم همکاری‌های مشترک، آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است و محور چهارم توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به‌ویژه بحث کلاس مرجع و معلم مرجع است. هم چنین نوآموزان دارای نشانگان مشکلات ویژه یادگیری در طرح سنجش امسال شناسایی می‌شوند تا از طریق مداخلات به هنگام از افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.

هداوند توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری با رویکرد مداخله بهنگام، غربالگری و شناخت نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری را از دیگر فعالیت‌های سال ۱۴۰۰ عنوان نمود و اظهار کرد: استانداردسازی مراکز مشکلات ویژه یادگیری و تشکیل کارگروه همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری از دیگر اقدامات در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

هداوند افزود: در مناطقی که امکان تأسیس مراکز مشکلات ویژه یادگیری به جهت فضا و تجهیزات وجود ندارد کلاس‌های مرجع راه‌اندازی خواهد شد تا با این اقدام، شناسایی هر چه سریع‌تر نشانگان اختلالات یادگیری اتفاق بیفتد و از افت تحصیلی این دانش‌آموزان پیشگیری شود. توانمندسازی معلمان آموزش و پرورش عادی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان دیرآموز از دیگر اقدامات است.

هداوند تشکیل کلاس و آموزش‌های جبرانی و ارائه خدمات تخصصی به دیرآموزان به‌خصوص در پایه‌های اول و دوم را از دیگر اقدامات عنوان نمود و افزود: بر اساس آمار اعلام شده بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان به‌نوعی با مشکلات ویژه یادگیری مواجه هستند و با آموزش‌های تخصصی لازم به معلمین آموزش و پرورش عادی در جهت توانمندسازی این گروه از دانش‌آموزان اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار